Hiltermann Lease: ‘Waar het goud zit in ons bedrijf? In het meedenken’

Oliebollenspecial • Hiltermann Lease staat in de top 10 van de Nederlandse autoleasemaatschappijen
Redactie Redactie
Petra Jansen op de Haar: "We kijken juist naar de ondernemer zelf.”

Hiltermann Lease is een van de snelst groeiende leasemaatschappijen. En dat is niet zomaar. Inmiddels telt de portefeuille ruim 80 duizend leasecontracten ‘and counting’. De kracht zit volgens coo Petra Jansen op de Haar in een aantal elementen, maar vooral het ondernemerschap. “Wij zijn er voor echte ondernemers, daar zijn wij groot mee geworden.”

Hiltermann Lease staat in de top 10 van de Nederlandse autoleasemaatschappijen, maar biedt naast autolease, veel meer financierings- en leaseproducten. Jansen op de Haar licht toe: “Wij richten ons met name op het mkb. Maar wij werken net even anders. We kijken minder naar het trackrecord in cijfers; historie zegt beslist niet alles over kansen en ondernemerschap. We kijken goed naar het onderpand en we kijken juist naar de ondernemer zelf. We denken mee, bieden vaak alternatieven aan en focussen op de activiteit. Zoals gezegd, wij zijn er voor ondernemers, dat zijn wij zelf namelijk ook.”

Doorpakken

Naast autolease biedt Hiltermann meer producten voor ondernemers. Wat de onderneming onderscheidt is onder andere Equipment Lease. “We zien een toenemende behoefte bij ondernemers om een all-in relatie aan te gaan. Veel ondernemers brengen hun totale financieringsbehoefte bij ons onder, omdat wij ook de aanhangers, hoogwerkers en ander materieel voor hen regelen.” Hiltermann richt zich sinds kort ook op consumptief krediet voor particulieren. “Eigenlijk kunnen we zorgen voor alle vormen van financiering met onderpand, zodat onze klant of partner totaal ontzorgd wordt. Het zegt denk ik alles over onze flexibiliteit. Deze benadering houdt natuurlijk niet in dat we alles en iedereen zomaar financieren. We willen wel altijd kijken of het misschien op een andere manier – dan de klant dacht – wel kan. Een ondernemer laten ondernemen is belangrijk voor de BV Nederland, maar ook voor ons.”

Meedenken

“Omdat we de Hiltermann willen blijven die we zijn, investeren we volop in onze mensen en cultuur, maar ook in onze processen. De Hiltermann Lease Groep is de laatste jaren succesvol gegroeid en de verwachtingen voor de toekomst zijn positief. We groeien momenteel erg hard en beheren zo’n 80 duizend contracten. We willen dit groeitempo blijven vasthouden, maar soms kunnen ook wij niet ontkomen aan de hick-ups van een snelgroeiende onderneming.” Dit betekent automatiseren waar het kan, om tijd te maken voor het vasthouden van de persoonlijke Hiltermann touch. Zoals meer bedrijven, ziet ook Hiltermann dat het moeilijker is om personeel aan te trekken. Jansen op de Haar geeft aan dat motivatie en eigenaarschap nemen het allerbelangrijkste is. “Inhoudelijke skills kunnen wij bijbrengen. De kracht van Hiltermann is dat onze mensen meedenken met de klanten. Daar zit ons goud!”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Hiltermann Lease: ‘Waar het goud zit in ons bedrijf? In het meedenken’ | Automotive Online

Hiltermann Lease: ‘Waar het goud zit in ons bedrijf? In het meedenken’

Oliebollenspecial • Hiltermann Lease staat in de top 10 van de Nederlandse autoleasemaatschappijen
Redactie Redactie
Petra Jansen op de Haar: "We kijken juist naar de ondernemer zelf.”

Hiltermann Lease is een van de snelst groeiende leasemaatschappijen. En dat is niet zomaar. Inmiddels telt de portefeuille ruim 80 duizend leasecontracten ‘and counting’. De kracht zit volgens coo Petra Jansen op de Haar in een aantal elementen, maar vooral het ondernemerschap. “Wij zijn er voor echte ondernemers, daar zijn wij groot mee geworden.”

Hiltermann Lease staat in de top 10 van de Nederlandse autoleasemaatschappijen, maar biedt naast autolease, veel meer financierings- en leaseproducten. Jansen op de Haar licht toe: “Wij richten ons met name op het mkb. Maar wij werken net even anders. We kijken minder naar het trackrecord in cijfers; historie zegt beslist niet alles over kansen en ondernemerschap. We kijken goed naar het onderpand en we kijken juist naar de ondernemer zelf. We denken mee, bieden vaak alternatieven aan en focussen op de activiteit. Zoals gezegd, wij zijn er voor ondernemers, dat zijn wij zelf namelijk ook.”

Doorpakken

Naast autolease biedt Hiltermann meer producten voor ondernemers. Wat de onderneming onderscheidt is onder andere Equipment Lease. “We zien een toenemende behoefte bij ondernemers om een all-in relatie aan te gaan. Veel ondernemers brengen hun totale financieringsbehoefte bij ons onder, omdat wij ook de aanhangers, hoogwerkers en ander materieel voor hen regelen.” Hiltermann richt zich sinds kort ook op consumptief krediet voor particulieren. “Eigenlijk kunnen we zorgen voor alle vormen van financiering met onderpand, zodat onze klant of partner totaal ontzorgd wordt. Het zegt denk ik alles over onze flexibiliteit. Deze benadering houdt natuurlijk niet in dat we alles en iedereen zomaar financieren. We willen wel altijd kijken of het misschien op een andere manier – dan de klant dacht – wel kan. Een ondernemer laten ondernemen is belangrijk voor de BV Nederland, maar ook voor ons.”

Meedenken

“Omdat we de Hiltermann willen blijven die we zijn, investeren we volop in onze mensen en cultuur, maar ook in onze processen. De Hiltermann Lease Groep is de laatste jaren succesvol gegroeid en de verwachtingen voor de toekomst zijn positief. We groeien momenteel erg hard en beheren zo’n 80 duizend contracten. We willen dit groeitempo blijven vasthouden, maar soms kunnen ook wij niet ontkomen aan de hick-ups van een snelgroeiende onderneming.” Dit betekent automatiseren waar het kan, om tijd te maken voor het vasthouden van de persoonlijke Hiltermann touch. Zoals meer bedrijven, ziet ook Hiltermann dat het moeilijker is om personeel aan te trekken. Jansen op de Haar geeft aan dat motivatie en eigenaarschap nemen het allerbelangrijkste is. “Inhoudelijke skills kunnen wij bijbrengen. De kracht van Hiltermann is dat onze mensen meedenken met de klanten. Daar zit ons goud!”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.