‘Samen staan we sterker’

Brand Story • Eurol is al ruim 45 jaar de grootste Nederlandse onafhankelijke producent van smeermiddelen en technische vloeistoffen en is niet alleen op de Nederlandse markt verkrijgbaar, maar in meer dan 80 landen. Onderdeel van hun kwaliteitsfilosofie is een vlekkeloze samenwerking met afnemers.

Dat zijn onder andere de universele autobedrijven. Autoservice Roger is één van die tevreden afnemers. Eigenaar Roger Keulen: “Met ons bedrijf zijn we een universeel autobedrijf voor auto-onderhoud van alle merken, gespecialiseerd in LPG inbouw, onderhoud en diagnose. En Eurol is daarbij een constante factor die onze kwaliteit dagelijks onderstreept. We zijn al bijna 20 jaar afnemer van Eurol en hebben echt nooit klachten gehad. Nooit negatieve reacties op de kwaliteit van de door hen geleverde producten, noch over de communicatie met Eurol als leverancier. Het is een probleemloos huwelijk. We kunnen het goed vinden met hun accountmanager en we hebben altijd kunnen inkopen wat we zelf nodig achten. We worden nooit volgepropt.”

Saab

Autoservice Roger is een no nonsense autoservicebedrijf en één van de 200 Nederlandse Eurol Service Points gevestigd in het Limburgse Rothem. Deze snelgroeiende olieformule zorgt voor de nodige commerciële en technische ondersteuning om zo het rendement op smeermiddelen voor garagisten te verhogen. LPG-inbouw is de specialisatie van Autoservice Roger, maar ook voor aircoservice kun je er terecht. En vrijwel ieder universeel autobedrijf heeft zijn merkenvoorkeur. “Voor een Saab bijvoorbeeld, ben je bij ons in goede handen. Onderdelen kunnen wij simpelweg leveren door ons juiste netwerk en connecties in de ‘Saab-wereld’ en onze monteurs hebben ook de juiste kennis in huis. Eén of twee keer per jaar organiseren we een avond voor de Saab-club. We hebben bijvoorbeeld laten zien hoe je de automatische versnellingsbak spoelt met de volautomatische flushmachine van Eurol. Dat is een soort nierdialyse om problemen te voorkomen, oude olie eruit, nieuwe erin en na afloop een ‘goodiebag’ van Eurol mee naar huis als herinnering.”

Relatie

“Dergelijke informatieavonden motiveert mensen en dan komen ze terug omdat ze vertrouwen in je hebben. Ik ben altijd uit op de relatie en heb interesse in de mens achter het stuur. Als ik bijvoorbeeld een fiets ga kopen dan vraag ik niet om korting, maar om het bagagemandje,” aldus Roger Keulen. “Ik kom zelf voort uit de wereld van Citroën. Je zou me een Citrofiel kunnen noemen, want het is en blijft een merk met veel passie en vele, trouwe eigenaren. Met Citroën is het een beetje soort zoekt soort. Het mooiste van alles: gevoel voor het merk, want zeg nou zelf: wat is er nou leuker dan samen kunnen genieten van dezelfde passie voor een merk? Ik zie alle Franse automerken graag verschijnen, maar ook VW doet het goed evenals Volvo en Saab. En alles gebeurt met Eurol producten, want dat is voor ons een vaste partner. Bovendien fijn dat het een Nederlands bedrijf is en ze haken voortdurend in op veranderende vraag met veranderende specificaties.”