Meer efficiency met nieuw schademeldplatform

Idee van ABS Autoherstel ontstond in coronacrisis

Brand Story • Begin oktober ging het nieuwe schademeldplatform van ABS Autoherstel online. ABS heeft hiermee een grote stap gezet in de richting van optimale efficiency in klantencontact en aansturing.
Manager Operations en Commercie bij ABS Autoherstel, Edward Reinderts.

Het is een groot succes,” aldus Manager Operations en Commercie bij ABS Autoherstel Edward Reinderts. “We ontvangen zestig tot zeventig aanvragen per dag, er is een grote behoefte om online afspraken te maken. Het voordeel is een veel grotere efficiency en het is duurzamer. De klant doet de intake online en gebruikt de foto-app om foto’s te maken en kan direct de afspraak maken voor herstel bij een van onze vestigingen. Vanwege het enorme werkaanbod hanteren we momenteel een wachttijd van drie á vier weken. Online afspreken geeft onze vestigingen de tijd om de klant op te volgen. Bovendien hebben we direct de bijbehorende foto’s in ons dossier. Online geeft per klant tien tot vijftien minuten tijdwinst ten opzichte van de balie.” Het idee van het afsprakenplatform ontstond tijdens de corona-periode. Het model blijkt nu een ‘blijvertje’. Reinderts: “We hebben een betere vullingsgraad in het netwerk. Sommige opdrachtgevers vragen al of ons platform niet in hun website geïntegreerd kan worden. Ja, dat kan, maar vraagt nog even wat tijd. En over efficiency gesproken: het is opvallend hoeveel afspraken ook ’s nachts en in het weekend worden gemaakt. De chatfunctie verschaft ons inzicht in de meest actuele vragen en behoeften in ons klantenverkeer. En het is opmerkelijk hoevaak een berijder gebruik maakt van de leenfiets. We stimuleren duurzaamheid en zorgen voor een kostenbesparing voor alle betrokken partijen.”