Nieuw marketingtijdperk: A different cookie

Romy Wielinga Romy Wielinga
Beeld: PowerKraut

Het is een klein bestandje, geplaatst door derden, waarmee voor marketeers zeer waardevolle maar ook privacy gevoelige informatie kan worden ontsloten. Het verdwijnen van de third party cookie heeft directe invloed op de marketingstrategieën zoals we die gewend zijn. De spelregels omtrent onder andere targeting en dataverzameling, beiden essentiële onderdelen van online marketing, zijn hiermee definitief gewijzigd. Als Automotive Marketeer is het daarom essentieel om op korte termijn veel minder afhankelijk te zijn van grote spelers als Google en Facebook en dus ook van third-party data. Om dit te bereiken zal de focus verlegd moet worden van third-party data naar first-party data. PowerKraut investeert al jaren in het toekomstproof maken van datastrategieën. Dit doen we door middel van het creëren van innovatieve en creatieve data oplossingen, waarmee je een duurzaam en toekomstbestendig data beleid kunt voeren. Thomas vertelt je er alles over én stuurt je naar huis met een aantal concrete stappen, die je helpen direct aan de slag te gaan met je datastrategie.

Marketing Event

Powerkraut is één van de partners van het Automotive Marketing Event dat plaatsvindt op 1 november. Op het marketingevent nemen onder meer Powerkraut en Automotive Mediaventions de stand van zaken door in de online marketing, terwijl Smart en Mercedes meer vertellen over de positionering en branding van een ‘nieuw’ en bestaand merk. Neuropsycholoog Victor Lamme deelt de meest recente inzichten over hoe marketingcampagnes optimaal kunnen werken. Kijk voor meer informatie op de website van het event. 

 

Nieuw marketingtijdperk: A different cookie | Automotive Online

Nieuw marketingtijdperk: A different cookie

Romy Wielinga Romy Wielinga
Beeld: PowerKraut

Het is een klein bestandje, geplaatst door derden, waarmee voor marketeers zeer waardevolle maar ook privacy gevoelige informatie kan worden ontsloten. Het verdwijnen van de third party cookie heeft directe invloed op de marketingstrategieën zoals we die gewend zijn. De spelregels omtrent onder andere targeting en dataverzameling, beiden essentiële onderdelen van online marketing, zijn hiermee definitief gewijzigd. Als Automotive Marketeer is het daarom essentieel om op korte termijn veel minder afhankelijk te zijn van grote spelers als Google en Facebook en dus ook van third-party data. Om dit te bereiken zal de focus verlegd moet worden van third-party data naar first-party data. PowerKraut investeert al jaren in het toekomstproof maken van datastrategieën. Dit doen we door middel van het creëren van innovatieve en creatieve data oplossingen, waarmee je een duurzaam en toekomstbestendig data beleid kunt voeren. Thomas vertelt je er alles over én stuurt je naar huis met een aantal concrete stappen, die je helpen direct aan de slag te gaan met je datastrategie.

Marketing Event

Powerkraut is één van de partners van het Automotive Marketing Event dat plaatsvindt op 1 november. Op het marketingevent nemen onder meer Powerkraut en Automotive Mediaventions de stand van zaken door in de online marketing, terwijl Smart en Mercedes meer vertellen over de positionering en branding van een ‘nieuw’ en bestaand merk. Neuropsycholoog Victor Lamme deelt de meest recente inzichten over hoe marketingcampagnes optimaal kunnen werken. Kijk voor meer informatie op de website van het event.