Dealer Jerry van Gils: “Marges zijn fors hoger dan voorheen als merkdealer”

Ambitieus CarSelexy sluit 25e dealer aan; target 3.000+ occasions in 2023

Malak Bachri Malak Bachri
• Laatste update:
Jerry van Gils, Autobedrijf Roberts Kerketuinen

Onder het label CarSelexy importeert en verkoopt VDS eersteklas jong gebruikte auto’s, met een helder doel. “We willen een eigen stuk van de occasionmarkt: zeer jong gebruikte auto’s, niet van nieuw te onderscheiden, met twee- tot dertigduizend kilometer op de teller”, aldus commercieel directeur Fred Hoogewoning.
VDS haalt die bijna-nieuwe auto’s uit heel Europa, al sinds 2008. Sinds 2018 verkoopt het die onder het label CarSelexy ook via dealers: een breed assortiment in alle populaire prijsklassen en segmenten van Fiat tot BMW. “Van benzine en hybride tot inmiddels zo’n 35% EV’s”, aldus Hoogewoning. “Van Toyota Yaris tot Tesla en Polestar. Met resterende fabrieksgarantie én met ‘de kop eraf’.”

Exclusiviteit

Voor universele autobedrijven is CarSelexy een uitkomst. Hoogewoning: “Als CarSelexy-dealer krijg je exclusiviteit van je rayon en een breed aanbod van zo-goed-als-nieuwe occasions. Desgewenst inclusief showroomfinanciering, sales support, specifiek pricingadvies op basis van onze marktkennis en professionele marketingondersteuning met een eigen bedrijfsfilm en een eigen regionale online campagne.”

Consumenten profiteren bij CarSelexy van een uniek aanbod super jonge auto’s, een online showroom voor oriëntatie, een landelijk dealernetwerk en de opties van Private Lease, verlengde garantie, branded EV-thuisopladers en laadpassen plus alle bijbehorende service én scherpe aanschafprijzen.”

Verdubbeling in drie jaar

Het CarSelexy netwerk bestaat uit vaste rayons/verzorgingsgebieden. Hoogewoning: “Met de toetreding van Autobedrijf Korterink in Rouveen hebben we er nu 25, volgend jaar willen we doorgroeien naar 35 tegen eind 2025 naar 50. Een ruime verdubbeling in drie jaar, waarbij we intussen hard gaan werken aan de naamsbekendheid.”
Die nieuwe dealers wil CarSelexy vooral werven onder autobedrijven die gewend zijn om op een goed kwaliteitsniveau te werken. “Denk naast professionele universele bedrijven ook aan merkdealerbedrijven die hun merkcontract verliezen”, legt Hoogewoning uit. “Met CarSelexy kun je dat gat volledig opvullen: met een professionele nieuwe merkidentiteit, sourcing van zo-goed-als-nieuwe auto’s én voorraadfinanciering. En dat zonder veel voorwaarden; alleen CarSelexy signing buiten en binnen, slimme IT-koppeling en een verkooptarget van zo’n 80 tot 200 occasions per jaar.”

Gouden greep

Dealer-van-het-eerste-uur is Jerry van Gils (47) van Autobedrijf Roberts Kerketuinen in Den Haag. Hij sloot zich in 2018 aan nadat zijn bedrijf Daihatsu en Chevrolet kwijtraakte toen die merken zich terugtrokken. Dat bleek een gouden greep. Van Gils: “We zijn heel blij met CarSelexy en het soort auto’s dat ze bieden. Van Fiats 500 tot Polestars en Tesla’s.”
Van Gils is vooral blij met de constante kwaliteit: “Ik wil 100% kunnen vertrouwen op de auto’s die we inkopen. Zo goed als nieuw, compleet, schadevrij, helemaal top. Dat we er letterlijk niks aan hoeven doen, scheelt ons tijd en geld. En mede dankzij het prijsadvies van CarSelexy halen we heel goede marges. Fors hoger dan voorheen als merkdealer.”

Ruim 15% nieuwe klanten

Zo brengt CarSelexy groei en perspectief. Van Gils: “We waren failliet, nu zijn we weer een gezond autobedrijf. Met 10 fte, 6 bruggen, zo’n 1900 klanten en 250 tot 300 verkochte occasions per jaar, waarvan ongeveer een derde CarSelexy. Doordat we sinds twee jaar ook Vakgarage zijn, kunnen we tevens pechservice geven op basis van een onderhoudspas. Die combi werkt: met CarSelexy trekken we in de afgelopen drie jaar ruim 15% nieuwe klanten, en die blijven nu ook in de werkplaats.”
Van Gils ziet nog een groot voordeel: “Als merkdealer kregen we vroeger vaak een trailer vol auto’s geleverd, die we zelf maar kwijt moesten zien te raken. Bij CarSelexy kunnen we elke auto zelf kiezen. Dat is een kwestie van twee klikken, dan staat hij een paar dagen later op je stoep. Administratie en facturatie gaat automatisch, ook de voorraadfinanciering via de bank is heel makkelijk. En: je blijft als ondernemer echt baas in eigen huis.”

Groei zet door

Van Gils verwacht ook de komende tijd verdere groei, zowel in de occasionmarkt als in het CarSelexy netwerk. “Er staat nog veel te gebeuren in dealerland. Kijk naar wat er met Stellantis aan de gang is. Er komen alleen maar meer ex-dealerbedrijven bij. Die zoeken straks allemaal jonge occasions. In Nederland vind je die niet, daarvoor moet je shoppen in Europa. Dan zit je bij CarSelexy extra goed vanwege het professionele inkoopteam. Die bieden topklasse auto’s waar wij ook nog wat aan kunnen verdienen. Ik ben er trots op dat we daar bij horen.”

Ambitieus CarSelexy sluit 25e dealer aan; target 3.000+ occasions in 2023 | Automotive Online
Dealer Jerry van Gils: “Marges zijn fors hoger dan voorheen als merkdealer”

Ambitieus CarSelexy sluit 25e dealer aan; target 3.000+ occasions in 2023

Malak Bachri Malak Bachri
• Laatste update:
Jerry van Gils, Autobedrijf Roberts Kerketuinen

Onder het label CarSelexy importeert en verkoopt VDS eersteklas jong gebruikte auto’s, met een helder doel. “We willen een eigen stuk van de occasionmarkt: zeer jong gebruikte auto’s, niet van nieuw te onderscheiden, met twee- tot dertigduizend kilometer op de teller”, aldus commercieel directeur Fred Hoogewoning.
VDS haalt die bijna-nieuwe auto’s uit heel Europa, al sinds 2008. Sinds 2018 verkoopt het die onder het label CarSelexy ook via dealers: een breed assortiment in alle populaire prijsklassen en segmenten van Fiat tot BMW. “Van benzine en hybride tot inmiddels zo’n 35% EV’s”, aldus Hoogewoning. “Van Toyota Yaris tot Tesla en Polestar. Met resterende fabrieksgarantie én met ‘de kop eraf’.”

Exclusiviteit

Voor universele autobedrijven is CarSelexy een uitkomst. Hoogewoning: “Als CarSelexy-dealer krijg je exclusiviteit van je rayon en een breed aanbod van zo-goed-als-nieuwe occasions. Desgewenst inclusief showroomfinanciering, sales support, specifiek pricingadvies op basis van onze marktkennis en professionele marketingondersteuning met een eigen bedrijfsfilm en een eigen regionale online campagne.”

Consumenten profiteren bij CarSelexy van een uniek aanbod super jonge auto’s, een online showroom voor oriëntatie, een landelijk dealernetwerk en de opties van Private Lease, verlengde garantie, branded EV-thuisopladers en laadpassen plus alle bijbehorende service én scherpe aanschafprijzen.”

Verdubbeling in drie jaar

Het CarSelexy netwerk bestaat uit vaste rayons/verzorgingsgebieden. Hoogewoning: “Met de toetreding van Autobedrijf Korterink in Rouveen hebben we er nu 25, volgend jaar willen we doorgroeien naar 35 tegen eind 2025 naar 50. Een ruime verdubbeling in drie jaar, waarbij we intussen hard gaan werken aan de naamsbekendheid.”
Die nieuwe dealers wil CarSelexy vooral werven onder autobedrijven die gewend zijn om op een goed kwaliteitsniveau te werken. “Denk naast professionele universele bedrijven ook aan merkdealerbedrijven die hun merkcontract verliezen”, legt Hoogewoning uit. “Met CarSelexy kun je dat gat volledig opvullen: met een professionele nieuwe merkidentiteit, sourcing van zo-goed-als-nieuwe auto’s én voorraadfinanciering. En dat zonder veel voorwaarden; alleen CarSelexy signing buiten en binnen, slimme IT-koppeling en een verkooptarget van zo’n 80 tot 200 occasions per jaar.”

Gouden greep

Dealer-van-het-eerste-uur is Jerry van Gils (47) van Autobedrijf Roberts Kerketuinen in Den Haag. Hij sloot zich in 2018 aan nadat zijn bedrijf Daihatsu en Chevrolet kwijtraakte toen die merken zich terugtrokken. Dat bleek een gouden greep. Van Gils: “We zijn heel blij met CarSelexy en het soort auto’s dat ze bieden. Van Fiats 500 tot Polestars en Tesla’s.”
Van Gils is vooral blij met de constante kwaliteit: “Ik wil 100% kunnen vertrouwen op de auto’s die we inkopen. Zo goed als nieuw, compleet, schadevrij, helemaal top. Dat we er letterlijk niks aan hoeven doen, scheelt ons tijd en geld. En mede dankzij het prijsadvies van CarSelexy halen we heel goede marges. Fors hoger dan voorheen als merkdealer.”

Ruim 15% nieuwe klanten

Zo brengt CarSelexy groei en perspectief. Van Gils: “We waren failliet, nu zijn we weer een gezond autobedrijf. Met 10 fte, 6 bruggen, zo’n 1900 klanten en 250 tot 300 verkochte occasions per jaar, waarvan ongeveer een derde CarSelexy. Doordat we sinds twee jaar ook Vakgarage zijn, kunnen we tevens pechservice geven op basis van een onderhoudspas. Die combi werkt: met CarSelexy trekken we in de afgelopen drie jaar ruim 15% nieuwe klanten, en die blijven nu ook in de werkplaats.”
Van Gils ziet nog een groot voordeel: “Als merkdealer kregen we vroeger vaak een trailer vol auto’s geleverd, die we zelf maar kwijt moesten zien te raken. Bij CarSelexy kunnen we elke auto zelf kiezen. Dat is een kwestie van twee klikken, dan staat hij een paar dagen later op je stoep. Administratie en facturatie gaat automatisch, ook de voorraadfinanciering via de bank is heel makkelijk. En: je blijft als ondernemer echt baas in eigen huis.”

Groei zet door

Van Gils verwacht ook de komende tijd verdere groei, zowel in de occasionmarkt als in het CarSelexy netwerk. “Er staat nog veel te gebeuren in dealerland. Kijk naar wat er met Stellantis aan de gang is. Er komen alleen maar meer ex-dealerbedrijven bij. Die zoeken straks allemaal jonge occasions. In Nederland vind je die niet, daarvoor moet je shoppen in Europa. Dan zit je bij CarSelexy extra goed vanwege het professionele inkoopteam. Die bieden topklasse auto’s waar wij ook nog wat aan kunnen verdienen. Ik ben er trots op dat we daar bij horen.”