Autobedrijf Bogers kiest voor James Autoservice

Steven Don Steven Don
Bogers kreeg onmiddellijk een goed gevoel bij James. Beeld: Lucien Bogers

Aan het woord is Lucien Bogers, de derde generatie Bogers in het bedrijf: “Mijn opa is in de jaren vijftig met het autobedrijf begonnen. Ik heb het weer overgenomen van mijn vader. We hebben verschillende dealerschappen gevoerd, maar we zijn uiteindelijk gegaan voor een specialisatie in meerdere merken. Elf jaar geleden zijn we bovendien verhuisd van Dinteloord naar onze huidige plek, Halsteren”.

In al die jaren heeft het bedrijf als Nissan-specialist en erkend reparateur voor Kia en Suzuki een groot klantenbestand opgebouwd. Rijders van deze merken uit de hele regio weten het bedrijf te vinden. Maar er zijn meer merken. “Door gebruik te maken van de inkoopkracht en kennis van James Autoservice kunnen we die andere merken nog beter bedienen”, is de mening van Bogers. “Ook de Mobiliteitsservice waarbij onze klanten 24 uur per dag, zeven dagen per week op ons kunnen rekenen, is een mooie toevoeging aan ons servicepakket. Vooral voor onze occasions is dit een zeer welkome extra.”

Leasemarkt

Toch was een andere overweging nog belangrijker bij de beslissing om de groen-witte jas aan te trekken. “Wij zochten naar een partner die ons kan helpen om meer grip te krijgen op de leasemarkt. Die groeit flink, ook wat betreft private lease. Daar is echt nog veel markt te behalen. We hebben hiervoor verschillende garageformules bekeken. Een aantal viel meteen af omdat die al vertegenwoordigd worden in ons gebied. Andere formules bleken minder met de leasemarkt bezig te zijn en daarom niet wat wij zochten. Zo kwamen we uit bij James Autoservice. Zij hebben veel afspraken met leasemaatschappijen over de sturing van onderhoud en reparatie aan leaseauto’s. Dat zien wij echt als een pluspunt aan de samenwerking”, zegt Bogers.

Snel reageren

Bogers kreeg onmiddellijk een goed gevoel bij de organisatie. Alleen al omdat er snel werd gereageerd op de aanvraag. “We waren vrijwel meteen met elkaar in gesprek en dat beviel ons wel. Ik heb voor mijn eigen achtergrond een aantal James Autoservice vestigingen gebeld om hun ervaringen te horen. Dat was altijd een positief verhaal. Daarnaast pasten de afspraken die we hebben gemaakt om met deze franchiseformule in zee te gaan ons prima. Die kwamen eigenlijk volledig overeen met onze eigen bedrijfsvoering. Gesneden koek, zeg maar. Klantenservice staat immers ook bij ons op nummer een. Dat is al ruim zestig jaar zo”, aldus de autobedrijfeigenaar.

Ervaring

Ondertussen werkt Autobedrijf Bogers al een paar maanden onder de vlag van James Autoservice. “De nette uitstraling van de formule en de samenwerking blijkt ook in praktijk goed te werken. Het zet echt deuren open naar zowel lease- als particuliere rijders. Natuurlijk blijven we gewoon Autobedrijf Bogers zoals we altijd al zijn geweest. We houden onze eigen identiteit en de werkwijze die onze klanten al decennia gewend zijn en die door diezelfde klanten altijd al wordt gewaardeerd. Alleen doen we dat vanaf nu samen met James Autoservice.”

Autobedrijf Bogers kiest voor James Autoservice | Automotive Online

Autobedrijf Bogers kiest voor James Autoservice

Steven Don Steven Don
Bogers kreeg onmiddellijk een goed gevoel bij James. Beeld: Lucien Bogers

Aan het woord is Lucien Bogers, de derde generatie Bogers in het bedrijf: “Mijn opa is in de jaren vijftig met het autobedrijf begonnen. Ik heb het weer overgenomen van mijn vader. We hebben verschillende dealerschappen gevoerd, maar we zijn uiteindelijk gegaan voor een specialisatie in meerdere merken. Elf jaar geleden zijn we bovendien verhuisd van Dinteloord naar onze huidige plek, Halsteren”.

In al die jaren heeft het bedrijf als Nissan-specialist en erkend reparateur voor Kia en Suzuki een groot klantenbestand opgebouwd. Rijders van deze merken uit de hele regio weten het bedrijf te vinden. Maar er zijn meer merken. “Door gebruik te maken van de inkoopkracht en kennis van James Autoservice kunnen we die andere merken nog beter bedienen”, is de mening van Bogers. “Ook de Mobiliteitsservice waarbij onze klanten 24 uur per dag, zeven dagen per week op ons kunnen rekenen, is een mooie toevoeging aan ons servicepakket. Vooral voor onze occasions is dit een zeer welkome extra.”

Leasemarkt

Toch was een andere overweging nog belangrijker bij de beslissing om de groen-witte jas aan te trekken. “Wij zochten naar een partner die ons kan helpen om meer grip te krijgen op de leasemarkt. Die groeit flink, ook wat betreft private lease. Daar is echt nog veel markt te behalen. We hebben hiervoor verschillende garageformules bekeken. Een aantal viel meteen af omdat die al vertegenwoordigd worden in ons gebied. Andere formules bleken minder met de leasemarkt bezig te zijn en daarom niet wat wij zochten. Zo kwamen we uit bij James Autoservice. Zij hebben veel afspraken met leasemaatschappijen over de sturing van onderhoud en reparatie aan leaseauto’s. Dat zien wij echt als een pluspunt aan de samenwerking”, zegt Bogers.

Snel reageren

Bogers kreeg onmiddellijk een goed gevoel bij de organisatie. Alleen al omdat er snel werd gereageerd op de aanvraag. “We waren vrijwel meteen met elkaar in gesprek en dat beviel ons wel. Ik heb voor mijn eigen achtergrond een aantal James Autoservice vestigingen gebeld om hun ervaringen te horen. Dat was altijd een positief verhaal. Daarnaast pasten de afspraken die we hebben gemaakt om met deze franchiseformule in zee te gaan ons prima. Die kwamen eigenlijk volledig overeen met onze eigen bedrijfsvoering. Gesneden koek, zeg maar. Klantenservice staat immers ook bij ons op nummer een. Dat is al ruim zestig jaar zo”, aldus de autobedrijfeigenaar.

Ervaring

Ondertussen werkt Autobedrijf Bogers al een paar maanden onder de vlag van James Autoservice. “De nette uitstraling van de formule en de samenwerking blijkt ook in praktijk goed te werken. Het zet echt deuren open naar zowel lease- als particuliere rijders. Natuurlijk blijven we gewoon Autobedrijf Bogers zoals we altijd al zijn geweest. We houden onze eigen identiteit en de werkwijze die onze klanten al decennia gewend zijn en die door diezelfde klanten altijd al wordt gewaardeerd. Alleen doen we dat vanaf nu samen met James Autoservice.”