Arjan Heemskerk (Broekhuis Groep) over online occasionplatform:

“BAS geeft dealers de remarketing en -marges weer in eigen handen”

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Foto: Broekhuis Groep

BAS, voluit Better Automotive Solutions, is gestart in 2019 en vertegenwoordigt inmiddels vijf dealergroepen. Naast Broekhuis verkopen ook Hoogenboom, Wassink Autogroep, Stam Groep en Riva Holding (Wittebrug/Davo) hun inruilers via dit platform. In totaal zijn dat er over heel 2020 naar verwachting zo’n 16.000, oplopend naar 25.000 in 2021. “Of nog flink meer”, aldus Heemskerk, directeur van BASolution. “Want nieuwe deelnemers zijn welkom – dealergroepen, maar ook leasemaatschappijen die hun remarketingproces willen optimaliseren.”

BAS is maatwerk: elke deelnemer krijgt gratis zijn eigen ‘subplatform’

Vanuit de dealerpraktijk

BAS is een full service remarketingplatform voor dealers en leasemaatschappijen, ontwikkeld door Broekhuis. “Het is bedacht en gebouwd vanuit de praktijk”, aldus Heemskerk. “Daardoor sluit het optimaal aan op alle processen. Het is van voor tot achter geautomatiseerd. Van thuistaxatie tot het breed presenteren, biedingen ontvangen, verkoop, administratie, communicatie, registratie, facturatie en betalingen. Zelfs schadecommunicatie tussen wagenparkbeheerders en leaserijders en de afhandeling van eventuele reclamaties kan via BAS. En als deelnemer kun je je eigen omgeving helemaal naar wens inrichten, met eigen instellingen, eigen afnemers en autorisaties.”

Geen gebruikskosten, wél meer marge

Er zijn meer digitale taxatiesystemen, maar geen ander is zo specifiek ingericht op de dealer- en leasemaatschappijprocessen als BAS, dat bovendien individuele keuzemogelijkheden biedt, stelt Heemskerk. “Als je een mogelijke inruiler online aanbiedt, heb je vaak binnen vijf minuten al eerste biedingen. Dat leidt tot betere prijzen, snellere verkoop en minder kapitaalbeslag. Plus: je hoeft als verkoper geen 250 of 300 euro transactiefee te betalen, zoals bij een veiling; de koper betaalt 29 euro als onkostenvergoeding.”

Voor deelnemers is BAS gratis. “Het is er puur in het belang van de deelnemers: meer aanbod betekent betere opbrengsten, deelnemers krijgen hun eigen ‘subplatform’ en hoeven daarvoor geen duur abonnement meer af te nemen. Eenmalig betaal je opstartkosten voor het aanmaken van je eigen online omgeving inclusief e-mail templates in je eigen huisstijl en training van je medewerkers.”

Internationaal netwerk

Met 25.000 occasiontransacties in 2021 verwacht BAS al een flink deel van de Nederlandse markt te pakken. En het buitenland lonkt. Heemskerk: “We zijn inmiddels gestart in twee andere landen en werken toe naar een groter internationaal netwerk van dealers met goede rechtstreekse lijnen onderling. Het is nu tijd om ook in remarketing die digitale stap te zetten.”

“BAS geeft dealers de remarketing en -marges weer in eigen handen” | Automotive Online
Arjan Heemskerk (Broekhuis Groep) over online occasionplatform:

“BAS geeft dealers de remarketing en -marges weer in eigen handen”

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Foto: Broekhuis Groep

BAS, voluit Better Automotive Solutions, is gestart in 2019 en vertegenwoordigt inmiddels vijf dealergroepen. Naast Broekhuis verkopen ook Hoogenboom, Wassink Autogroep, Stam Groep en Riva Holding (Wittebrug/Davo) hun inruilers via dit platform. In totaal zijn dat er over heel 2020 naar verwachting zo’n 16.000, oplopend naar 25.000 in 2021. “Of nog flink meer”, aldus Heemskerk, directeur van BASolution. “Want nieuwe deelnemers zijn welkom – dealergroepen, maar ook leasemaatschappijen die hun remarketingproces willen optimaliseren.”

BAS is maatwerk: elke deelnemer krijgt gratis zijn eigen ‘subplatform’

Vanuit de dealerpraktijk

BAS is een full service remarketingplatform voor dealers en leasemaatschappijen, ontwikkeld door Broekhuis. “Het is bedacht en gebouwd vanuit de praktijk”, aldus Heemskerk. “Daardoor sluit het optimaal aan op alle processen. Het is van voor tot achter geautomatiseerd. Van thuistaxatie tot het breed presenteren, biedingen ontvangen, verkoop, administratie, communicatie, registratie, facturatie en betalingen. Zelfs schadecommunicatie tussen wagenparkbeheerders en leaserijders en de afhandeling van eventuele reclamaties kan via BAS. En als deelnemer kun je je eigen omgeving helemaal naar wens inrichten, met eigen instellingen, eigen afnemers en autorisaties.”

Geen gebruikskosten, wél meer marge

Er zijn meer digitale taxatiesystemen, maar geen ander is zo specifiek ingericht op de dealer- en leasemaatschappijprocessen als BAS, dat bovendien individuele keuzemogelijkheden biedt, stelt Heemskerk. “Als je een mogelijke inruiler online aanbiedt, heb je vaak binnen vijf minuten al eerste biedingen. Dat leidt tot betere prijzen, snellere verkoop en minder kapitaalbeslag. Plus: je hoeft als verkoper geen 250 of 300 euro transactiefee te betalen, zoals bij een veiling; de koper betaalt 29 euro als onkostenvergoeding.”

Voor deelnemers is BAS gratis. “Het is er puur in het belang van de deelnemers: meer aanbod betekent betere opbrengsten, deelnemers krijgen hun eigen ‘subplatform’ en hoeven daarvoor geen duur abonnement meer af te nemen. Eenmalig betaal je opstartkosten voor het aanmaken van je eigen online omgeving inclusief e-mail templates in je eigen huisstijl en training van je medewerkers.”

Internationaal netwerk

Met 25.000 occasiontransacties in 2021 verwacht BAS al een flink deel van de Nederlandse markt te pakken. En het buitenland lonkt. Heemskerk: “We zijn inmiddels gestart in twee andere landen en werken toe naar een groter internationaal netwerk van dealers met goede rechtstreekse lijnen onderling. Het is nu tijd om ook in remarketing die digitale stap te zetten.”