Kentekenloket onderdeel van succes Adjan Autoservice: ‘We zijn net een familie’

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Dokter werkt zelf nu zo’n tweeënhalf jaar voor Adjan, dat 13,5 jaar geleden is gestart door vader en zoon Don en Mosik Adjan. “We zijn uit een heel kleine garage verhuisd naar het huidige pand en eigenlijk is dat alweer te klein. Wie twee goede monteurs kent, mag ze naar ons sturen”, zegt Dokter. Hij is planner, inkoper, verkoper en receptionist. “Een manus van alles eigenlijk.”

Avonduren

Eerlijkheid en betrouwbaarheid zijn de grote wapens van Adjan, zegt Dokter. “Wij zijn allemaal hetzelfde. Op mijzelf na zijn het allemaal jongens van rond de 30 die vrienden van elkaar zijn. We denken hetzelfde. We zijn als familie. Of je mij spreekt of mijn collega’s, je krijgt hetzelfde verhaal. Alles is open en transparant. We hebben geen geheimen; klanten mogen gewoon zien wat we doen en dat is het leuke van ons bedrijf. We proberen altijd met de klant mee te denken. Lukt iets niet, dan pakken we het in de avonduren nog op. We zitten op dit moment de komende vijf weken vol. Maar probleemgevallen tussendoor zijn er altijd.”

Kentekenloket

In 2017 nam Dokter het initiatief voor de aansluiting bij de formule Kentekenloket. “Dat komt doordat ik hier de klanten help en de onderdelen bestel. Voorheen deden de monteurs dat ook, maar die kunnen zich nu echt op het sleutelen toeleggen. Ik heb het werk wat anders ingedeeld en Kentekenloket leek mij een goede oplossing. Voor het overschrijven van kentekenbewijzen moest ik altijd naar het postkantoor en daar was ik zomaar drie kwartier mee bezig. Hier in Eemnes bleek niemand te zijn die het deed en toen hebben we ons aangesloten. Het is een succes, want we zijn de enige in de omgeving. Mensen zoeken op Google waar ze kentekens kunnen overschrijven en in Laren, Eemnes en Huizen komt dan Adjan naar boven.” 

Adjan merkt dat mensen vaak meer diensten afnemen dan alleen het kenteken overschrijven. “De meesten komen terug en daar doen we het voor. We zijn niet voor niets Kentekenloket van het jaar 2019 geworden in de regio Utrecht. Daar zijn we trots op. We werken actief aan de uitstraling, met stickers en borden, ijskrabbers en luchtverfrissers. Dat helpt.”

Lagere drempel

Adjan is gelijktijdig met de verhuizing Bovag-lid geworden. “We merken dat zoiets ook mensen trekt”, zegt Dokter. “Terwijl we dezelfde service leveren als daarvoor. Maar het verlaagt de drempel, net als bij Kentekenloket. Bij andere formules sluiten we ons bewust niet aan. We werken onafhankelijk. Het enige is dat we via Brezan een oliecontract hebben getekend met Champion. We hebben als eerste Champion-leenauto’s staan.”

Kengetallen:

Oppervlakte: 417 m2
aantal werknemers: 5
bruggen: 5
monteurs: 3
doorgangen: verkoopbalie 421, werkplaats 1.889
aantal apk’s per jaar: 526
aantal verkochte auto’s per jaar: 9 nieuw, 87 gebruikt
schadeafdeling: 1 spuitcabine en 1 werknemer
gespecialiseerd in: BMW, Mini, Mercedes en Peugeot

CV

Chris Dokter (49) werkte 17 jaar bij Opel en was na een tussenstap bij Brezan tien jaar in dienst bij BMW-dealer Jan de Jong. Sinds augustus 2017 werkt hij bij Adjan Autoservice.

Kentekenloket onderdeel van succes Adjan Autoservice: ‘We zijn net een familie’ | Automotive Online

Kentekenloket onderdeel van succes Adjan Autoservice: ‘We zijn net een familie’

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Dokter werkt zelf nu zo’n tweeënhalf jaar voor Adjan, dat 13,5 jaar geleden is gestart door vader en zoon Don en Mosik Adjan. “We zijn uit een heel kleine garage verhuisd naar het huidige pand en eigenlijk is dat alweer te klein. Wie twee goede monteurs kent, mag ze naar ons sturen”, zegt Dokter. Hij is planner, inkoper, verkoper en receptionist. “Een manus van alles eigenlijk.”

Avonduren

Eerlijkheid en betrouwbaarheid zijn de grote wapens van Adjan, zegt Dokter. “Wij zijn allemaal hetzelfde. Op mijzelf na zijn het allemaal jongens van rond de 30 die vrienden van elkaar zijn. We denken hetzelfde. We zijn als familie. Of je mij spreekt of mijn collega’s, je krijgt hetzelfde verhaal. Alles is open en transparant. We hebben geen geheimen; klanten mogen gewoon zien wat we doen en dat is het leuke van ons bedrijf. We proberen altijd met de klant mee te denken. Lukt iets niet, dan pakken we het in de avonduren nog op. We zitten op dit moment de komende vijf weken vol. Maar probleemgevallen tussendoor zijn er altijd.”

Kentekenloket

In 2017 nam Dokter het initiatief voor de aansluiting bij de formule Kentekenloket. “Dat komt doordat ik hier de klanten help en de onderdelen bestel. Voorheen deden de monteurs dat ook, maar die kunnen zich nu echt op het sleutelen toeleggen. Ik heb het werk wat anders ingedeeld en Kentekenloket leek mij een goede oplossing. Voor het overschrijven van kentekenbewijzen moest ik altijd naar het postkantoor en daar was ik zomaar drie kwartier mee bezig. Hier in Eemnes bleek niemand te zijn die het deed en toen hebben we ons aangesloten. Het is een succes, want we zijn de enige in de omgeving. Mensen zoeken op Google waar ze kentekens kunnen overschrijven en in Laren, Eemnes en Huizen komt dan Adjan naar boven.” 

Adjan merkt dat mensen vaak meer diensten afnemen dan alleen het kenteken overschrijven. “De meesten komen terug en daar doen we het voor. We zijn niet voor niets Kentekenloket van het jaar 2019 geworden in de regio Utrecht. Daar zijn we trots op. We werken actief aan de uitstraling, met stickers en borden, ijskrabbers en luchtverfrissers. Dat helpt.”

Lagere drempel

Adjan is gelijktijdig met de verhuizing Bovag-lid geworden. “We merken dat zoiets ook mensen trekt”, zegt Dokter. “Terwijl we dezelfde service leveren als daarvoor. Maar het verlaagt de drempel, net als bij Kentekenloket. Bij andere formules sluiten we ons bewust niet aan. We werken onafhankelijk. Het enige is dat we via Brezan een oliecontract hebben getekend met Champion. We hebben als eerste Champion-leenauto’s staan.”

Kengetallen:

Oppervlakte: 417 m2
aantal werknemers: 5
bruggen: 5
monteurs: 3
doorgangen: verkoopbalie 421, werkplaats 1.889
aantal apk’s per jaar: 526
aantal verkochte auto’s per jaar: 9 nieuw, 87 gebruikt
schadeafdeling: 1 spuitcabine en 1 werknemer
gespecialiseerd in: BMW, Mini, Mercedes en Peugeot

CV

Chris Dokter (49) werkte 17 jaar bij Opel en was na een tussenstap bij Brezan tien jaar in dienst bij BMW-dealer Jan de Jong. Sinds augustus 2017 werkt hij bij Adjan Autoservice.