Ondernemers zoeken vooral flexibiliteit

ANWB Zakelijk: Meer mobiliteit, minder zorgen

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: ANWB

Met de toename van het aantal ondernemingen in ons land stijgt de vraag naar mobiliteitsproducten, en dan met name in de zzp- en mkb-markt. Een ondernemer moet naast het regelen van de mobiliteit voor zichzelf en zijn medewerkers ook een duizendpoot zijn in zijn bedrijf, die vandaag klanten bezoekt en contracten bespreekt, de volgende dag de marketingacties van het bedrijf uitwerkt en weer een dag later het productiewerk doet. En dan moet hij of zij ook nog tussen de bedrijven door de administratie voeren, het kantoor opruimen en de strategie voor de komende paar jaar bepalen.

ANWB Zakelijk ontwikkelt mobiliteitsproducten en -oplossingen, specifiek voor deze groep zelfstandigen. Manon Haagmans is propositie marketeer voor de zzp/mkb-markt en zoekt continu naar nieuwe diensten voor deze markt. “We zijn de mobiliteitspartner voor zzp-ers en mkb-ers en we zoeken naar mobiliteitsoplossingen die voorzien in gemak, flexibiliteit en administratieve ontzorging.”

Eén factuur

anwb interviewOm die behoefte in te vullen heeft ANWB Zakelijk afgelopen zomer de ANWB Mobiliteitskaart gelanceerd. “Daarin zijn alle Nederlandse mobiliteitsdiensten samengebracht, zodat de zzp-er of mkb-ondernemer kan kiezen welke dienst hij op welk moment wil gebruiken”, legt Haagmans uit. “Je kunt er mee tanken, je kunt ermee parkeren, maar hij geeft ook toegang tot Greenwheels en Uber, en je kunt er ook je elektrische auto mee opladen. Sterker nog, de kaart fungeert ook als OV-chipkaart en je kunt er zelfs een OV-fiets mee huren. Al deze transacties worden maandelijks gegroepeerd op één btw-factuur. Daarmee heb je als ondernemer alle mobiliteitskosten bij elkaar.” 

De ANWB Mobiliteitskaart is beschikbaar voor een laag, vast bedrag per maand, waar dan maandelijks de gemaakte kosten van diverse diensten bij komen. “Daarmee bieden we gemak en tijdwinst, en de ondernemer is meteen verlost van alle losse bonnetjes en declaraties van werknemers, want alle mobiliteitskosten van het bedrijf staan samen op één overzichtelijke btw-factuur.”

Switchen

anwb mobiliteitskaart voorbeeldDe vele mogelijkheden die de kaart biedt, maken hem interessant voor ondernemers die juist een brede mobiliteitsbehoefte hebben. “We zien allemaal de trend van bezit naar gebruik, dat wordt ook voor de zzp- en mkb-markt interessant”, legt Manon Haagmans uit. “Met de ANWB Mobiliteitskaart spelen we juist daar op in. Ook een ondernemer die geen auto heeft, kan met de Mobiliteitskaart alle kanten op.” En er zijn meer mogelijkheden. Want binnen niet al te lange tijd is het ook mogelijk om bij de kaart bepaalde services aan en uit te zetten. “Daarmee bedienen we het kleinzakelijke segment nog beter in hun behoefte. En dat is in lijn met de vraag van zowel werknemers als werkgevers om een mobiliteitsoplossing op maat aan te bieden.”

En dan te bedenken dat ANWB Zakelijk ook actief is met connected toepassingen. “De mogelijkheden daarvan zijn enorm. We kunnen daarmee nu al de staat van de auto monitoren en zelfs storingen voorspellen. Maar je kunt je voorstellen dat er een moment komt dat je met connected toepassingen de klant op ieder moment kunt adviseren over de meest ideale vorm van reizen: de auto, de trein, de bus of de fiets. Of natuurlijk een combinatie daarvan. Met het groeiend aantal milieuzones in de grote steden is dat tenslotte een vraag die je je voor iedere reis moet stellen: wat is vandaag het beste vervoermiddel voor mij? Wij zorgen dat de ondernemer zonder zorgen kan switchen.” 

Voor de meeste ondernemers blijft de auto centraal staan. Maar met de trend van bezit naar gebruik sluit een zakelijke leasepropositie hier goed bij aan. ANWB Private Lease is een product voor leden dat inspeelt op deze trend. “En voor zakelijke leden hebben we ANWB Zakelijke Lease geïntroduceerd”, legt Haagmans uit. “We doen dat in samenwerking met Leaseplan. We bieden daarbij zowel bedrijfsauto’s als personenauto’s aan.”

Gericht op MAAS

ANWB Zakelijk heeft de ambitie om de mobiliteitspartner van de zzp- en mkb markt te zijn. Haagmans: “Kijk, corporates hebben specialisten in dienst die alle details van het wagenparkbeheer kunnen regelen. Ondernemers hebben dat allemaal niet, die moeten het zelf doen, terwijl ze druk bezig zijn om hun bedrijf te runnen. Zeker als het gaat om iets als mobiliteit, is het niet alleen de rol van ANWB Zakelijk om te ontzorgen, maar om een volledige partner te zijn in deze snel veranderende mobiliteitsmarkt. Als wij nieuwe producten en diensten blijven ontwikkelen, dan kunnen we de mkb-ers en zzp-ers op hun wenken blijven bedienen.”

ANWB Zakelijk: Meer mobiliteit, minder zorgen | Automotive Online
Ondernemers zoeken vooral flexibiliteit

ANWB Zakelijk: Meer mobiliteit, minder zorgen

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: ANWB

Met de toename van het aantal ondernemingen in ons land stijgt de vraag naar mobiliteitsproducten, en dan met name in de zzp- en mkb-markt. Een ondernemer moet naast het regelen van de mobiliteit voor zichzelf en zijn medewerkers ook een duizendpoot zijn in zijn bedrijf, die vandaag klanten bezoekt en contracten bespreekt, de volgende dag de marketingacties van het bedrijf uitwerkt en weer een dag later het productiewerk doet. En dan moet hij of zij ook nog tussen de bedrijven door de administratie voeren, het kantoor opruimen en de strategie voor de komende paar jaar bepalen.

ANWB Zakelijk ontwikkelt mobiliteitsproducten en -oplossingen, specifiek voor deze groep zelfstandigen. Manon Haagmans is propositie marketeer voor de zzp/mkb-markt en zoekt continu naar nieuwe diensten voor deze markt. “We zijn de mobiliteitspartner voor zzp-ers en mkb-ers en we zoeken naar mobiliteitsoplossingen die voorzien in gemak, flexibiliteit en administratieve ontzorging.”

Eén factuur

anwb interviewOm die behoefte in te vullen heeft ANWB Zakelijk afgelopen zomer de ANWB Mobiliteitskaart gelanceerd. “Daarin zijn alle Nederlandse mobiliteitsdiensten samengebracht, zodat de zzp-er of mkb-ondernemer kan kiezen welke dienst hij op welk moment wil gebruiken”, legt Haagmans uit. “Je kunt er mee tanken, je kunt ermee parkeren, maar hij geeft ook toegang tot Greenwheels en Uber, en je kunt er ook je elektrische auto mee opladen. Sterker nog, de kaart fungeert ook als OV-chipkaart en je kunt er zelfs een OV-fiets mee huren. Al deze transacties worden maandelijks gegroepeerd op één btw-factuur. Daarmee heb je als ondernemer alle mobiliteitskosten bij elkaar.” 

De ANWB Mobiliteitskaart is beschikbaar voor een laag, vast bedrag per maand, waar dan maandelijks de gemaakte kosten van diverse diensten bij komen. “Daarmee bieden we gemak en tijdwinst, en de ondernemer is meteen verlost van alle losse bonnetjes en declaraties van werknemers, want alle mobiliteitskosten van het bedrijf staan samen op één overzichtelijke btw-factuur.”

Switchen

anwb mobiliteitskaart voorbeeldDe vele mogelijkheden die de kaart biedt, maken hem interessant voor ondernemers die juist een brede mobiliteitsbehoefte hebben. “We zien allemaal de trend van bezit naar gebruik, dat wordt ook voor de zzp- en mkb-markt interessant”, legt Manon Haagmans uit. “Met de ANWB Mobiliteitskaart spelen we juist daar op in. Ook een ondernemer die geen auto heeft, kan met de Mobiliteitskaart alle kanten op.” En er zijn meer mogelijkheden. Want binnen niet al te lange tijd is het ook mogelijk om bij de kaart bepaalde services aan en uit te zetten. “Daarmee bedienen we het kleinzakelijke segment nog beter in hun behoefte. En dat is in lijn met de vraag van zowel werknemers als werkgevers om een mobiliteitsoplossing op maat aan te bieden.”

En dan te bedenken dat ANWB Zakelijk ook actief is met connected toepassingen. “De mogelijkheden daarvan zijn enorm. We kunnen daarmee nu al de staat van de auto monitoren en zelfs storingen voorspellen. Maar je kunt je voorstellen dat er een moment komt dat je met connected toepassingen de klant op ieder moment kunt adviseren over de meest ideale vorm van reizen: de auto, de trein, de bus of de fiets. Of natuurlijk een combinatie daarvan. Met het groeiend aantal milieuzones in de grote steden is dat tenslotte een vraag die je je voor iedere reis moet stellen: wat is vandaag het beste vervoermiddel voor mij? Wij zorgen dat de ondernemer zonder zorgen kan switchen.” 

Voor de meeste ondernemers blijft de auto centraal staan. Maar met de trend van bezit naar gebruik sluit een zakelijke leasepropositie hier goed bij aan. ANWB Private Lease is een product voor leden dat inspeelt op deze trend. “En voor zakelijke leden hebben we ANWB Zakelijke Lease geïntroduceerd”, legt Haagmans uit. “We doen dat in samenwerking met Leaseplan. We bieden daarbij zowel bedrijfsauto’s als personenauto’s aan.”

Gericht op MAAS

ANWB Zakelijk heeft de ambitie om de mobiliteitspartner van de zzp- en mkb markt te zijn. Haagmans: “Kijk, corporates hebben specialisten in dienst die alle details van het wagenparkbeheer kunnen regelen. Ondernemers hebben dat allemaal niet, die moeten het zelf doen, terwijl ze druk bezig zijn om hun bedrijf te runnen. Zeker als het gaat om iets als mobiliteit, is het niet alleen de rol van ANWB Zakelijk om te ontzorgen, maar om een volledige partner te zijn in deze snel veranderende mobiliteitsmarkt. Als wij nieuwe producten en diensten blijven ontwikkelen, dan kunnen we de mkb-ers en zzp-ers op hun wenken blijven bedienen.”