TTA biedt oplossing voor elke uitdaging

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Al sinds 1987 is TTA International toonaangevend op het gebied van trainingen in de automotive. In de afgelopen 30 jaar heeft TTA diverse innovaties geïntroduceerd. Het bedrijf heeft mede daardoor een brede klantenkring in de automotive in binnen- en buitenland opgebouwd. Van grossier tot importeur en van toeleverancier tot OEM, alle relaties krijgen een oplossing op maat gemaakt om de “uitdaging” van het moment zo goed mogelijk op te lossen.

Inmiddels hebben de nieuwste technologieën, zoals bijvoorbeeld learning-apps, virtuele trainingsomgevingen en VCT’s hun intrede in de trainingswereld gedaan en het is tijd voor een efficiëntieslag. Het is een trend dat zowel technische- als commerciële medewerkers steeds meer nieuwe kennis op moeten doen om de ontwikkelingen op hun vakgebied bij te kunnen houden.

Trainingsbelasting

Dealereigenaren en importeurs zijn doorlopend met elkaar in gesprek over de trainingsbelasting van het dealerpersoneel en de daarmee gepaard gaande afwezigheid van de medewerkers van het bedrijf. Dat kost dubbel geld, de training moet worden betaald en de medewerker levert die dag “niks” op. TTA denkt dat het efficiënter kan en heeft daarom een nieuw systeem van trainen ontwikkeld.

De nieuwe ontwikkeling van TTA International is een analysetool waarmee de daadwerkelijke trainingsbehoefte zo nauwkeurig mogelijk wordt uitgefilterd. Door onder andere data van de dealer, de ontwikkelingspotentie en de huidige stand van kennis van de medewerker en, indien aanwezig, de gegevens die worden gegenereerd door connected auto’s die rondrijden met elkaar te combineren, wordt een zeer gedetailleerd trainingsadvies opgesteld. Hierbij wordt rekening gehouden met meerdere factoren, zoals bijvoorbeeld de reeds in het dealerbedrijf aanwezige kennis, samenstelling van het wagenpark, samenstelling van het team en zelfs de tijd van het jaar.

Great people

Door zoveel mogelijk data te combineren en te analyseren, is het voor TTA mogelijk om gerichter en op het juiste moment te trainen. Grote, statische trainingscurricula kunnen worden omgezet in kleinere, dynamischer in te delen trainingsmodules. Daardoor staat de medewerker minder in een trainingscenter en dus meer op de werkvloer. Mooie bijkomstigheid is dat de trainingen meer to-the-point zijn en daardoor interessanter om te volgen. Gevolg is dat de motivatie onder deelnemers hoger is en dat het geleerde beter blijft hangen. Kijkend naar de toekomstige technische ontwikkelingen voorspelt TTA dat er steeds meer bronnen van interessante data bijkomen, waardoor de trainingsadviezen alsmaar nauwkeuriger worden.

We weten allemaal dat de steeds toenemende hoeveelheid informatie van cruciaal belang gaat zijn in de strijd om de consument, maar waar kun je beter beginnen met het verwerken van alle informatie tot iets zinvols dan bij de opleiding van je personeel? Niet voor niets luidt het devies bij TTA International: “Great people make great companies”.

TTA biedt oplossing voor elke uitdaging | Automotive Online

TTA biedt oplossing voor elke uitdaging

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Al sinds 1987 is TTA International toonaangevend op het gebied van trainingen in de automotive. In de afgelopen 30 jaar heeft TTA diverse innovaties geïntroduceerd. Het bedrijf heeft mede daardoor een brede klantenkring in de automotive in binnen- en buitenland opgebouwd. Van grossier tot importeur en van toeleverancier tot OEM, alle relaties krijgen een oplossing op maat gemaakt om de “uitdaging” van het moment zo goed mogelijk op te lossen.

Inmiddels hebben de nieuwste technologieën, zoals bijvoorbeeld learning-apps, virtuele trainingsomgevingen en VCT’s hun intrede in de trainingswereld gedaan en het is tijd voor een efficiëntieslag. Het is een trend dat zowel technische- als commerciële medewerkers steeds meer nieuwe kennis op moeten doen om de ontwikkelingen op hun vakgebied bij te kunnen houden.

Trainingsbelasting

Dealereigenaren en importeurs zijn doorlopend met elkaar in gesprek over de trainingsbelasting van het dealerpersoneel en de daarmee gepaard gaande afwezigheid van de medewerkers van het bedrijf. Dat kost dubbel geld, de training moet worden betaald en de medewerker levert die dag “niks” op. TTA denkt dat het efficiënter kan en heeft daarom een nieuw systeem van trainen ontwikkeld.

De nieuwe ontwikkeling van TTA International is een analysetool waarmee de daadwerkelijke trainingsbehoefte zo nauwkeurig mogelijk wordt uitgefilterd. Door onder andere data van de dealer, de ontwikkelingspotentie en de huidige stand van kennis van de medewerker en, indien aanwezig, de gegevens die worden gegenereerd door connected auto’s die rondrijden met elkaar te combineren, wordt een zeer gedetailleerd trainingsadvies opgesteld. Hierbij wordt rekening gehouden met meerdere factoren, zoals bijvoorbeeld de reeds in het dealerbedrijf aanwezige kennis, samenstelling van het wagenpark, samenstelling van het team en zelfs de tijd van het jaar.

Great people

Door zoveel mogelijk data te combineren en te analyseren, is het voor TTA mogelijk om gerichter en op het juiste moment te trainen. Grote, statische trainingscurricula kunnen worden omgezet in kleinere, dynamischer in te delen trainingsmodules. Daardoor staat de medewerker minder in een trainingscenter en dus meer op de werkvloer. Mooie bijkomstigheid is dat de trainingen meer to-the-point zijn en daardoor interessanter om te volgen. Gevolg is dat de motivatie onder deelnemers hoger is en dat het geleerde beter blijft hangen. Kijkend naar de toekomstige technische ontwikkelingen voorspelt TTA dat er steeds meer bronnen van interessante data bijkomen, waardoor de trainingsadviezen alsmaar nauwkeuriger worden.

We weten allemaal dat de steeds toenemende hoeveelheid informatie van cruciaal belang gaat zijn in de strijd om de consument, maar waar kun je beter beginnen met het verwerken van alle informatie tot iets zinvols dan bij de opleiding van je personeel? Niet voor niets luidt het devies bij TTA International: “Great people make great companies”.