AutoChat lanceert Pro-versie, Louwman eerste klant



Autochat • Met de nieuwe tool worden de eigen medewerkers ondersteund.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Beeld: Autochat

AutoChat introduceert na Web (klantcontact) nu ook Pro, een AI-oplossing voor interne processen. Louwman Dealer Group is de eerste klant. Dat melden de bedrijven.

AutoChat Pro is ontworpen om interne medewerkers te ondersteunen bij hun dagelijkse werkzaamheden door toegang te bieden tot antwoorden die te vinden zijn in technische documenten, prijslijsten, handleidingen en meer. In plaats van veel tijd te besteden aan het doorzoeken van uitgebreide documenten, kunnen medewerkers nu hun vraag aan de AI-assistent stellen. Binnen enkele seconden wordt een antwoord gegeven op basis van de informatie waartoe Pro toegang heeft, wat zorgt voor een aanzienlijke tijdsbesparing.

“Dit stelt medewerkers in staat om klanten direct te helpen zonder terug te hoeven bellen, wat de verwachtingen van klanten overtreft en de servicebeleving verbetert”, legt Maarten Bekkers van Autochat uit.

AutoChat is partner van het AM Marketingevent, dat op 15 oktober plaatsvindt in Hotel Wings in Rotterdam.

Louwman

Martijn Bovée, marketingdirecteur van Louwman Dealer Group, onderstreept de waarde van de technologie: “We hebben met AutoChat Web gezien hoe waardevol AI kan zijn voor onze klantenservice. Met AutoChat Pro maken we nu de overstap naar het ondersteunen van onze eigen medewerkers, wat ons in staat stelt om efficiënter te werken en onze klanten beter van dienst te zijn.”

Het partnership tussen Louwman en AutoChat illustreert volgens de bedrijven de gezamenlijke ambitie om de autobranche verder te transformeren door middel van AI-technologie. “Met deze nieuwe tool zet Louwman een belangrijke stap in hun missie om voorop te blijven lopen in digitale transformatie”, concludeert Bekkers.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

AutoChat lanceert Pro-versie, Louwman eerste klant | Automotive Online

AutoChat lanceert Pro-versie, Louwman eerste klant



Autochat • Met de nieuwe tool worden de eigen medewerkers ondersteund.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Beeld: Autochat

AutoChat introduceert na Web (klantcontact) nu ook Pro, een AI-oplossing voor interne processen. Louwman Dealer Group is de eerste klant. Dat melden de bedrijven.

AutoChat Pro is ontworpen om interne medewerkers te ondersteunen bij hun dagelijkse werkzaamheden door toegang te bieden tot antwoorden die te vinden zijn in technische documenten, prijslijsten, handleidingen en meer. In plaats van veel tijd te besteden aan het doorzoeken van uitgebreide documenten, kunnen medewerkers nu hun vraag aan de AI-assistent stellen. Binnen enkele seconden wordt een antwoord gegeven op basis van de informatie waartoe Pro toegang heeft, wat zorgt voor een aanzienlijke tijdsbesparing.

“Dit stelt medewerkers in staat om klanten direct te helpen zonder terug te hoeven bellen, wat de verwachtingen van klanten overtreft en de servicebeleving verbetert”, legt Maarten Bekkers van Autochat uit.

AutoChat is partner van het AM Marketingevent, dat op 15 oktober plaatsvindt in Hotel Wings in Rotterdam.

Louwman

Martijn Bovée, marketingdirecteur van Louwman Dealer Group, onderstreept de waarde van de technologie: “We hebben met AutoChat Web gezien hoe waardevol AI kan zijn voor onze klantenservice. Met AutoChat Pro maken we nu de overstap naar het ondersteunen van onze eigen medewerkers, wat ons in staat stelt om efficiënter te werken en onze klanten beter van dienst te zijn.”

Het partnership tussen Louwman en AutoChat illustreert volgens de bedrijven de gezamenlijke ambitie om de autobranche verder te transformeren door middel van AI-technologie. “Met deze nieuwe tool zet Louwman een belangrijke stap in hun missie om voorop te blijven lopen in digitale transformatie”, concludeert Bekkers.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.