Automotive en Automobiel Management fuseren tot Automotive Management

Redactie Redactie
• Laatste update:
Jelle Heidstra (uitgever Automotive, links) en Promedia-directeur Joan Blaas. (Foto: Marcel Cazemier)

De vaktitels Automotive en Automobiel Management gaan samen verder als Automotive Management. Hiermee blijft ook de krachtige en bekende afkorting AM bestaan. Dat maakt uitgeverij Promedia Group vandaag bekend. Promedia is sinds dit jaar eigenaar van beide managementvakbladen.

Beide merken richten zich op het midden- en hogere management in de automotive en bestaan naast een magazine ook uit diverse evenementen en een nieuwswebsite. “Er was teveel overlap om beide titels naast elkaar te laten bestaan”, aldus Jelle Heidstra, manager Automotive & Fleet bij Promedia. “We denken dat we de branche er ook een dienst mee bewijzen, juist in deze dure tijden: met één abonnement heb je straks het beste van beide titels, en in plaats van vier verschillende seminars op één onderwerp, zullen dat er straks een of twee zijn.”

Het samensmelten van de titels start met de eerstvolgende editie, die op 30 september verschijnt. “Dat was voor ons een logisch moment, omdat we de bezoekers van de Driving Business Awards op 28 september alvast een sneak preview kunnen geven”, aldus Heidstra.

Aanscherpen

Van beide voormalige titels zijn alle teamleden nu betrokken bij het nieuwe AM. Feitelijk betekent dat dus een uitbreiding op zowel redactioneel als commercieel gebied. “Met één vaktitel kunnen we behalve de abonnees ook onze adverteerders beter bedienen”, vindt Heidstra. “Er is natuurlijk overlap tussen de doelgroepen van Automotive en AM, maar uiteindelijk wordt de lezersgroep flink uitgebreid, en dus ook het bereik voor onze partners.”

Ook het redactionele team is blij met de samenvoeging, vertelt hoofdredacteur Luberto van Buiten. “Het was voor ons ook weer een goed moment om onze bladformule aan te scherpen en te herdefiniëren. Automotive ligt goed in de markt als scherpe, kritische en onafhankelijke titel, maar daarin schuilt ook een gevaar. Automobiel Management had een luchtiger karakter; bood mensen meer ruimte om hun eigen verhaal te vertellen. Wij zijn er als redactie van overtuigd dat je als vakmagazine beide kunt zijn. Kritisch, scherp, maar ook met oog voor de mens achter het bedrijf. Onze primaire rol is met nieuws, analyses, achtergronden en interviews onze lezers richting te geven in een snel veranderende markt met talrijke uitdagingen.”
Het versterkte team geeft ook extra ruimte om, naast de artikelen, in andere mediumtypen te groeien, zoals in de podcast en video-uitzendingen. “En daarnaast zijn er natuurlijk de evenementen, die een belangrijke pijler vormen onder ons aanbod”, aldus Van Buiten.

Automotive Magazine verschijnt zes keer per jaar, met daarnaast twee specials. Voor het laatste branchenieuws, premium artikelen en de Kennisbank kunnen lezers vanaf volgende week terecht op 1 website: automotive-online.nl.

Huidige abonnees

Bestaande abonnees krijgen op 29 september een mail met instructie om uw wachtwoord eenmalig aan te passen. Mocht u een vraag hebben over uw vernieuwde abonnement, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice. U kunt een e-mail sturen naar klantenservice@promedia.nl. We helpen u graag.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Automotive en Automobiel Management fuseren tot Automotive Management | Automotive Online

Automotive en Automobiel Management fuseren tot Automotive Management

Redactie Redactie
• Laatste update:
Jelle Heidstra (uitgever Automotive, links) en Promedia-directeur Joan Blaas. (Foto: Marcel Cazemier)

De vaktitels Automotive en Automobiel Management gaan samen verder als Automotive Management. Hiermee blijft ook de krachtige en bekende afkorting AM bestaan. Dat maakt uitgeverij Promedia Group vandaag bekend. Promedia is sinds dit jaar eigenaar van beide managementvakbladen.

Beide merken richten zich op het midden- en hogere management in de automotive en bestaan naast een magazine ook uit diverse evenementen en een nieuwswebsite. “Er was teveel overlap om beide titels naast elkaar te laten bestaan”, aldus Jelle Heidstra, manager Automotive & Fleet bij Promedia. “We denken dat we de branche er ook een dienst mee bewijzen, juist in deze dure tijden: met één abonnement heb je straks het beste van beide titels, en in plaats van vier verschillende seminars op één onderwerp, zullen dat er straks een of twee zijn.”

Het samensmelten van de titels start met de eerstvolgende editie, die op 30 september verschijnt. “Dat was voor ons een logisch moment, omdat we de bezoekers van de Driving Business Awards op 28 september alvast een sneak preview kunnen geven”, aldus Heidstra.

Aanscherpen

Van beide voormalige titels zijn alle teamleden nu betrokken bij het nieuwe AM. Feitelijk betekent dat dus een uitbreiding op zowel redactioneel als commercieel gebied. “Met één vaktitel kunnen we behalve de abonnees ook onze adverteerders beter bedienen”, vindt Heidstra. “Er is natuurlijk overlap tussen de doelgroepen van Automotive en AM, maar uiteindelijk wordt de lezersgroep flink uitgebreid, en dus ook het bereik voor onze partners.”

Ook het redactionele team is blij met de samenvoeging, vertelt hoofdredacteur Luberto van Buiten. “Het was voor ons ook weer een goed moment om onze bladformule aan te scherpen en te herdefiniëren. Automotive ligt goed in de markt als scherpe, kritische en onafhankelijke titel, maar daarin schuilt ook een gevaar. Automobiel Management had een luchtiger karakter; bood mensen meer ruimte om hun eigen verhaal te vertellen. Wij zijn er als redactie van overtuigd dat je als vakmagazine beide kunt zijn. Kritisch, scherp, maar ook met oog voor de mens achter het bedrijf. Onze primaire rol is met nieuws, analyses, achtergronden en interviews onze lezers richting te geven in een snel veranderende markt met talrijke uitdagingen.”
Het versterkte team geeft ook extra ruimte om, naast de artikelen, in andere mediumtypen te groeien, zoals in de podcast en video-uitzendingen. “En daarnaast zijn er natuurlijk de evenementen, die een belangrijke pijler vormen onder ons aanbod”, aldus Van Buiten.

Automotive Magazine verschijnt zes keer per jaar, met daarnaast twee specials. Voor het laatste branchenieuws, premium artikelen en de Kennisbank kunnen lezers vanaf volgende week terecht op 1 website: automotive-online.nl.

Huidige abonnees

Bestaande abonnees krijgen op 29 september een mail met instructie om uw wachtwoord eenmalig aan te passen. Mocht u een vraag hebben over uw vernieuwde abonnement, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice. U kunt een e-mail sturen naar klantenservice@promedia.nl. We helpen u graag.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.