Automotive Livestream: ‘Bezettingsgraad deelauto moet omhoog’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:

Ondanks het aanbod van verschillende partijen in de markt en ondersteuning vanuit Den Haag moet de doorbraak van de deelauto in Nederland nog komen. Grote partijen als Daimler en BMW zijn ingestapt, maar hebben hun deelconcept ook weer gestaakt in grote steden. Tarik Fawzi, ceo van MobyOne, licht toe hoe zijn deelplatform zakelijke vloten deelbaar maakt en welke opties om autodelen succesvol te maken nog onderbelicht worden. Zo vindt hij dat autodelen ook kansrijk is voor de periferie. “Dan moet je het anders invullen, dus meer als vervanging van het openbaar vervoer wanneer dat wegbezuinigd is.” Fawzi verwacht dat het aantal deelauto’s in een paar jaar groeit naar 200 duizend, maar Jos Hollestelle, directeur van adviesbureau Syndesmo, is al blij als er daadwerkelijk 100 duizend deelauto’s rijden. Beide gasten zijn het eens dat de bezettingsgraad van de deelauto’s omhoog moet om succesvol te worden.

De Livestream is terug te kijken op Linkedin, Youtube de Facebookpagina van Automotive Magazine en hieronder:

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Automotive Livestream: ‘Bezettingsgraad deelauto moet omhoog’ | Automotive Online

Automotive Livestream: ‘Bezettingsgraad deelauto moet omhoog’

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:

Ondanks het aanbod van verschillende partijen in de markt en ondersteuning vanuit Den Haag moet de doorbraak van de deelauto in Nederland nog komen. Grote partijen als Daimler en BMW zijn ingestapt, maar hebben hun deelconcept ook weer gestaakt in grote steden. Tarik Fawzi, ceo van MobyOne, licht toe hoe zijn deelplatform zakelijke vloten deelbaar maakt en welke opties om autodelen succesvol te maken nog onderbelicht worden. Zo vindt hij dat autodelen ook kansrijk is voor de periferie. “Dan moet je het anders invullen, dus meer als vervanging van het openbaar vervoer wanneer dat wegbezuinigd is.” Fawzi verwacht dat het aantal deelauto’s in een paar jaar groeit naar 200 duizend, maar Jos Hollestelle, directeur van adviesbureau Syndesmo, is al blij als er daadwerkelijk 100 duizend deelauto’s rijden. Beide gasten zijn het eens dat de bezettingsgraad van de deelauto’s omhoog moet om succesvol te worden.

De Livestream is terug te kijken op Linkedin, Youtube de Facebookpagina van Automotive Magazine en hieronder:

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.