China-expert Pieter Gabriëls: Europa onmisbare markt voor Chinese merken

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Gabriëls werkt nog steeds als adviseur voor zowel Europese als Chinese fabrikanten. Hij ziet dat de expansieplannen van Chinese fabrikanten door de coronacrisis even op een lager pitje zijn gezet, maar hij denkt niet dat van uitstel afstel zal komen. “De businesscase voor een fabrikant die in Europa actief wil worden, is vanuit financieel oogpunt erg lastig. Maar in Europa succesvol zijn is een voorwaarde om globaal succes te kunnen hebben.” 

Gabriëls denkt wel dat Chinese merken veel minder tijd nodig gaan hebben dan hun Japanse voorgangers om marktaandeel te winnen op de Europese markt. “Vroeger had een merk goede auto’s en goede dealers nodig, nu een goed leaseproduct en goede marketing.”

 

Bekijk hieronder de Livestream via deze website, of kijk op ons Youtubekanaal of Linkedin.

 


China-expert Pieter Gabriëls: Europa onmisbare markt voor Chinese merken | Automotive Online

China-expert Pieter Gabriëls: Europa onmisbare markt voor Chinese merken

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Gabriëls werkt nog steeds als adviseur voor zowel Europese als Chinese fabrikanten. Hij ziet dat de expansieplannen van Chinese fabrikanten door de coronacrisis even op een lager pitje zijn gezet, maar hij denkt niet dat van uitstel afstel zal komen. “De businesscase voor een fabrikant die in Europa actief wil worden, is vanuit financieel oogpunt erg lastig. Maar in Europa succesvol zijn is een voorwaarde om globaal succes te kunnen hebben.” 

Gabriëls denkt wel dat Chinese merken veel minder tijd nodig gaan hebben dan hun Japanse voorgangers om marktaandeel te winnen op de Europese markt. “Vroeger had een merk goede auto’s en goede dealers nodig, nu een goed leaseproduct en goede marketing.”

 

Bekijk hieronder de Livestream via deze website, of kijk op ons Youtubekanaal of Linkedin.