Recruiter Steffens lanceert Directeurenwinkel.nl

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
Steffens heeft een 'etalage vol toptalent'. (Foto: Shutterstock)

Jasper Steffens, zelfstandig recruiter en headhunter, heeft een nieuwe dienst gelanceerd: Directeurenwinkel.nl. In dit initiatief, dat los staat van zijn wervingsbureau Thunderminds, bepalen opdrachtgevers zelf de prijs voor de door Steffens aangeboden kandidaat, mits die afkomstig is uit zijn voorraad coaching-kandidaten. “Het traditionele werving- en selectieproces werkt een beetje als een vijverpomp: continu zie je kandidaten van de ene naar de andere plek gaan. Maar er komt geen vers water bij, en er gaat niemand weg. Dat zorgt voor een behoorlijke ‘bloedarmoede’ in de sector”, vindt Steffens, die in de autobranche meerdere directiefuncties heeft vervuld. “Met Thunderminds heb ik dit proces al willen doorbreken door in plaats van een match te vinden op basis van een cv, te kijken naar de drijfveren van de kandidaat. Dit levert zeer veel goede en waardevolle gesprekken op, maar niet altijd een nieuwe baan die echt bij de kandidaat past. Eigenlijk heb ik hiermee nu een magazijn opgebouwd met capabele en enthousiaste kandidaten voor management- en directiefuncties. Die heel goed weten wat ze niet meer willen en daardoor nog succesvoller kunnen zijn voor de opdrachtgever. Met Directeurenwinkel.nl geef ik zoekende opdrachtgevers de mogelijkheid om in deze etalage van toptalent samen te kijken naar een geschikte kandidaat op basis van een echt goed profiel”, aldus Steffens.

Nu liggen de profielen natuurlijk niet openlijk op het schap: de kandidaten zijn via Steffens bereikbaar. “Het verschil met traditionele recruiting is dat het geen verzameling cv’s is. Daardoor is de kans op een match veel groter. Ik heb vertrouwen in deze aanpak, en dat bewijs ik door geen vaste fee te vragen. De eerste keer dat ik aan de Raad van Bestuur mededeelde dat ze zelf mijn toegevoegde waarde maar moesten bepalen, keken ze elkaar verwonderd aan.”

Winst- of verliesmodel

Dat uiteindelijk elk bedrijf voor een dubbeltje op de eerste rij wil plaatsnemen en dit eerder een verlies- en winstmodel is, daar is Steffens het niet mee eens. “Misschien levert het per opdracht minder op, maar ik denk dat ik er sowieso meer opdrachten uit haal. En een belangrijk verschil is dat niet geld als perverse prikkel de basis is voor de verbinding, maar de mensenkant. En dat brengt de opdrachtgever en de kandidaten verder. Omdat het belangrijkste werk al is gedaan, namelijk op basis van gesprekken uitzoeken wat de potentiële kandidaat wil. Dan kost het minder tijd om in te schatten of het betreffende bedrijf daarin past, terwijl de kans op succes aanzienlijk groter is. Dat model past ook beter in de huidige tijdgeest.”

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Recruiter Steffens lanceert Directeurenwinkel.nl | Automotive Online

Recruiter Steffens lanceert Directeurenwinkel.nl

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
Steffens heeft een 'etalage vol toptalent'. (Foto: Shutterstock)

Jasper Steffens, zelfstandig recruiter en headhunter, heeft een nieuwe dienst gelanceerd: Directeurenwinkel.nl. In dit initiatief, dat los staat van zijn wervingsbureau Thunderminds, bepalen opdrachtgevers zelf de prijs voor de door Steffens aangeboden kandidaat, mits die afkomstig is uit zijn voorraad coaching-kandidaten. “Het traditionele werving- en selectieproces werkt een beetje als een vijverpomp: continu zie je kandidaten van de ene naar de andere plek gaan. Maar er komt geen vers water bij, en er gaat niemand weg. Dat zorgt voor een behoorlijke ‘bloedarmoede’ in de sector”, vindt Steffens, die in de autobranche meerdere directiefuncties heeft vervuld. “Met Thunderminds heb ik dit proces al willen doorbreken door in plaats van een match te vinden op basis van een cv, te kijken naar de drijfveren van de kandidaat. Dit levert zeer veel goede en waardevolle gesprekken op, maar niet altijd een nieuwe baan die echt bij de kandidaat past. Eigenlijk heb ik hiermee nu een magazijn opgebouwd met capabele en enthousiaste kandidaten voor management- en directiefuncties. Die heel goed weten wat ze niet meer willen en daardoor nog succesvoller kunnen zijn voor de opdrachtgever. Met Directeurenwinkel.nl geef ik zoekende opdrachtgevers de mogelijkheid om in deze etalage van toptalent samen te kijken naar een geschikte kandidaat op basis van een echt goed profiel”, aldus Steffens.

Nu liggen de profielen natuurlijk niet openlijk op het schap: de kandidaten zijn via Steffens bereikbaar. “Het verschil met traditionele recruiting is dat het geen verzameling cv’s is. Daardoor is de kans op een match veel groter. Ik heb vertrouwen in deze aanpak, en dat bewijs ik door geen vaste fee te vragen. De eerste keer dat ik aan de Raad van Bestuur mededeelde dat ze zelf mijn toegevoegde waarde maar moesten bepalen, keken ze elkaar verwonderd aan.”

Winst- of verliesmodel

Dat uiteindelijk elk bedrijf voor een dubbeltje op de eerste rij wil plaatsnemen en dit eerder een verlies- en winstmodel is, daar is Steffens het niet mee eens. “Misschien levert het per opdracht minder op, maar ik denk dat ik er sowieso meer opdrachten uit haal. En een belangrijk verschil is dat niet geld als perverse prikkel de basis is voor de verbinding, maar de mensenkant. En dat brengt de opdrachtgever en de kandidaten verder. Omdat het belangrijkste werk al is gedaan, namelijk op basis van gesprekken uitzoeken wat de potentiële kandidaat wil. Dan kost het minder tijd om in te schatten of het betreffende bedrijf daarin past, terwijl de kans op succes aanzienlijk groter is. Dat model past ook beter in de huidige tijdgeest.”

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.