Opel: ‘75 procent eigenaren oude auto is bereid deze te laten slopen’
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
Schonere lucht kan ik nog plaatsen, maar schonere wegen? Of zitten er soms borstels onder de nieuwe Opels?
En omdat handelaren weten dat deze premie er is kunnen zijn de gebruikte auto’s duurder maken. De koper trekt van de vraagprijs dan weer de premie af om te bepalen of iets betaalbaar is of niet. Winst voor het milieu (schonere auto) en handelaar (hij strijkt de premie op in de vorm van extra omzet) en kosten voor de koper en belastingbetaler (en laat dat nou net dezelfde persoon zijn..).
En van die 75%… hoeveel van die mensen zijn financieel in de markt voor een private lease constructie? Ik kan me overigens wel indenken dat veel Opel-rijders de oren spitsen als er 1000,= geboden wordt op hun 15 jaar oude Opel.