Opel: ‘75 procent eigenaren oude auto is bereid deze te laten slopen’

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
Samenwerking Opel en CarGarantie Nederland

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Kees van de Berg

    Schonere lucht kan ik nog plaatsen, maar schonere wegen? Of zitten er soms borstels onder de nieuwe Opels?

  • John Jansen

    En omdat handelaren weten dat deze premie er is kunnen zijn de gebruikte auto’s duurder maken. De koper trekt van de vraagprijs dan weer de premie af om te bepalen of iets betaalbaar is of niet. Winst voor het milieu (schonere auto) en handelaar (hij strijkt de premie op in de vorm van extra omzet) en kosten voor de koper en belastingbetaler (en laat dat nou net dezelfde persoon zijn..).

  • Martin Schutte

    En van die 75%… hoeveel van die mensen zijn financieel in de markt voor een private lease constructie? Ik kan me overigens wel indenken dat veel Opel-rijders de oren spitsen als er 1000,= geboden wordt op hun 15 jaar oude Opel.

Opel: ‘75 procent eigenaren oude auto is bereid deze te laten slopen’ | Automotive Online

Opel: ‘75 procent eigenaren oude auto is bereid deze te laten slopen’

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
Samenwerking Opel en CarGarantie Nederland

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Kees van de Berg

    Schonere lucht kan ik nog plaatsen, maar schonere wegen? Of zitten er soms borstels onder de nieuwe Opels?

  • John Jansen

    En omdat handelaren weten dat deze premie er is kunnen zijn de gebruikte auto’s duurder maken. De koper trekt van de vraagprijs dan weer de premie af om te bepalen of iets betaalbaar is of niet. Winst voor het milieu (schonere auto) en handelaar (hij strijkt de premie op in de vorm van extra omzet) en kosten voor de koper en belastingbetaler (en laat dat nou net dezelfde persoon zijn..).

  • Martin Schutte

    En van die 75%… hoeveel van die mensen zijn financieel in de markt voor een private lease constructie? Ik kan me overigens wel indenken dat veel Opel-rijders de oren spitsen als er 1000,= geboden wordt op hun 15 jaar oude Opel.