Tomtom navigeert zakelijke markt naar ongeadresseerde plekken
Navigatiebedrijf Tomtom wil vooral in de zakelijke markt verder uitbreiden en gaat daarvoor samenwerken met drie nieuwe partijen. Door de samenwerking met What3words kunnen gebruikers van Tomtom straks ook plekken vinden die ongeadresseerd en moeilijk vindbaar zijn. Door dit systeem wordt het mogelijk naar elke locatie te navigeren: of het nu een achterdeur, parkeerplek of een poort is.
Points of interest
Ook is Tomtom is een verbintenis aangegaan met Xevo, zodat favoriete plekken van bestuurders (winkels of restaurants bijvoorbeeld) als Points of Interest worden weergegeven in ingebouwde navigatiesystemen of apps. Samen met Toyota heeft Tomtom een nieuwe navigatie-app ontwikkeld die geïntegreerd kan worden in Toyota’s door middel van een Smart Device Link-technologie. Voorlopig wordt dit alleen gelanceerd in Argentinië, Brazilië en Paraguay.
Tomtom focust zich op de zakelijke markt (telematica en ingebouwde navigatie) omdat de omzet uit de consumentenmarkt terugloopt. Niet voor niets werd in het eerste kwartaal van dit jaar voor het eerst een hogere omzet geboekt in de zakelijke markt, dan in het consumentensegment.