Occasionverkoop plust 9,3 procent in mei

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
Centraal Beheer speelt in op de trend van c2c occasionverkoop met het aanbieden van reclamefilmpjes (Foto: Centraal Beheer)

Autobedrijven slaagden er in mei in om meer occasions te verkopen aan particulieren dan in dezelfde maand vorig jaar. Toen wisselden er B2C ruim 98 duizend van eigenaar, dit jaar waren het er 9,3 procent meer. B2b werden er 5 procent minder occasions verhandeld, 64.590 in totaal. De onderlinge verkoop van occasions tussen particulieren nam juist toe en bedroeg 60.159 stuks, een plus van 4,5 procent. Dat blijkt uit cijfers van VWE. Volkswagen voert de lijst aan van meest verkochte merken met 11.835 exemplaren, gevolgd door Peugeot, Opel, Renault en Ford.

Verzekeraar Centraal Beheer besloot op deze trend in te springen met een speciaal evenement. Op 14 en 15 juni kunnen particulieren in een speciale studio een reclamefilmpje laten maken van hun auto. De begeleidende tekst wordt ingesproken door een professionele voice-over. “Op die manier kunnen ze hun advertentie er uit laten springen tussen al die andere tienduizenden auto advertenties”, legt campagnemanager Ellen van der Horst uit.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

Occasionverkoop plust 9,3 procent in mei | Automotive Online

Occasionverkoop plust 9,3 procent in mei

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
Centraal Beheer speelt in op de trend van c2c occasionverkoop met het aanbieden van reclamefilmpjes (Foto: Centraal Beheer)

Autobedrijven slaagden er in mei in om meer occasions te verkopen aan particulieren dan in dezelfde maand vorig jaar. Toen wisselden er B2C ruim 98 duizend van eigenaar, dit jaar waren het er 9,3 procent meer. B2b werden er 5 procent minder occasions verhandeld, 64.590 in totaal. De onderlinge verkoop van occasions tussen particulieren nam juist toe en bedroeg 60.159 stuks, een plus van 4,5 procent. Dat blijkt uit cijfers van VWE. Volkswagen voert de lijst aan van meest verkochte merken met 11.835 exemplaren, gevolgd door Peugeot, Opel, Renault en Ford.

Verzekeraar Centraal Beheer besloot op deze trend in te springen met een speciaal evenement. Op 14 en 15 juni kunnen particulieren in een speciale studio een reclamefilmpje laten maken van hun auto. De begeleidende tekst wordt ingesproken door een professionele voice-over. “Op die manier kunnen ze hun advertentie er uit laten springen tussen al die andere tienduizenden auto advertenties”, legt campagnemanager Ellen van der Horst uit.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.