Succes Award: blijdschap slaat om in grote teleurstelling

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een klein beetje boter op hun hoofd hebben ze wel, de genomineerden van de Business Succes Awards. Ze hebben immers moeten betalen om deel te mogen nemen aan de verkiezing. En toch zijn de bedrijven die zich namens de autobranche hebben genomineerd, teleurgesteld in de gang van zaken rond de verkiezing. “We werden eerst genomineerd als winnaar in de categorie Automotive. Later werd ons verteld dat dit was gewijzigd tot de categorie Aziatische auto-onderdelen. Achteraf blijkt dat het Nbsa zoveel mogelijk extra branche-categorieën in leven heeft geroepen om meer geld binnen te halen”, aldus Peter Bloemberg, sales- en marketingdirector bij Kavo.

Rambam toonde in de uitzending aan dat branchewinnaars 12.500 euro moesten betalen. “We hebben niet betaald voor deelname. Wij dachten dat dit was voor het mediapakket, waardoor er extra reclame voor ons werd gemaakt”, zegt Bloemberg. “Achteraf blijkt dat de organisatie gewoon zoveel geld wilde innen. De blijdschap die we voelden toen we werden genomineerd, is nu omgeslagen in teleurstelling.”

Kavo heeft zich direct teruggetrokken uit de competitie en onderzoekt of het juridische stappen zal ondernemen. “Dit is niet alleen schandalig, het tast ook onze goede naam aan. We hebben niet geprobeerd om een winnaarspositie te kopen.”

‘Geen zuivere koffie’

Ook Kroon Oil trok zich na de uitzending van Rambam terug. “Wij dachten dat we werden genomineerd omdat we de laatste jaren enorm zijn gegroeid. Dat er een betaling moest worden gedaan, was niet minder dan normaal. Dat moet bij veel wedstrijden. We kregen er ook veel publiciteit voor terug. Maar nu bewezen is dat het geen zuivere koffie is, kan dit schadelijk zijn voor ons bedrijf. We weten nog niet of we juridische stappen ondernemen”, aldus Leon ten Hove, marketingmanager bij Kroon Oil.

Na de uitzending zijn de juryleden, waaronder RAI Vereniging-voorzitter Steven van Eijck, opgestapt. RTL heeft het programma ‘De succesfactor’ van televisie gehaald. Het Nbsa heeft nog niet gereageerd.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Reacties

  • J.H. de Haas

    Ook wij hebben 2 jaar geleden meegedaan met de succesfactor. Uiteraard haalde we de finale maar we waren niet bereid om het volle budget aan reclamemateriaal af te nemen. Dan win je dus niet. Tot mijn grote verbazing werden we het jaar daarop opnieuw door de succesfactor benaderd voor precies dezelfde verkiezing. Toen was het ons wel duidelijk dat het geen zuivere koffie was.
    Auto Indumij
    Derk de Haas