Sanoma blaast Autoweek Live nieuw leven in

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Sanoma springt in het gat dat valt nu de AutoRAI definitief niet meer terugkomt. Autoweek Live draait voornamelijk om beleving en het zelf  kunnen rijden, vertelt Kleinjan. “We willen de mensen vooral auto’s laten beleven en dat kan het beste wanneer we de mensen zelf laten rijden, en dat op een echt circuit. Daarnaast willen we de consument kennis laten maken met de nieuwste technieken zodat ze zelf kunnen ervaren hoe bijvoorbeeld een waterstofauto rijdt of hoe een automatisch noodstop systeem werkt. Omdat we op een circuit zitten kunnen we meerdere lussen uitzetten waarop autokopers kunnen rijden in de merken van hun keuze. Uiteraard zorgen we ervoor dat auto-liefhebbers hun hart kunnen ophalen.”

30 duizend bezoekers

Kleinjan hoopt rond de dertigduizend mensen naar het evenement te trekken. Is Assen dan niet te ver weg? “De keuze voor Assen is vooral een van organisatorische aard. We hebben nu veel betere voorzieningen en veel meer mogelijkheden dan bij de vorige editie in Lelystad. We maken er echt een dagje uit van voor de bezoekers, die daarbij ook nog kunnen proefrijden in de auto’s van hun voorkeur. En dat op het bekende TT-circuit. We denken dat dit voor de doelgroep, potentiële autokopers en autofans, voldoende reden is om de reis te wagen.”

Momenteel kunnen importeurs zich inschrijven. Kleinjan hoopt alle merken te kunnen binnenhalen. “We zijn nu met iedereen in gesprek. De reacties zijn goed. Maar om een goed evenement te houden, is het natuurlijk van belang dat het aanbod zo breed mogelijk is.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.