Autoweek Live 2015 verschuift vanwege AutoRAI
Hoewel eerder de ambitie werd uitgesproken om 30 duizend bezoekers naar Lelystad te krijgen, is de organisatie tevreden. Robert van den Ham, hoofdredacteur van Autoweek, zegt het lagere resultaat ook niet te kunnen verklaren. “Het was heel erg mooi weer. Het is de eerste editie, dus dan is het aantal altijd onvoorspelbaar. Het is lastig aan de doelgroep uit te leggen wat Autoweek Live precies inhoudt. Maar ik denk dat we in de aanloop naar het event toe het maximale eruit hebben gehaald om bezoekers te trekken.”
Subaru volgend jaar wél aanwezig
De bezoekers beoordeelden het evenement gemiddeld met een 8. “Dat maakt het voor ons tot een succes”, zegt Van den Ham. “Ik heb ook verschillende sms’jes en mailtjes van importeurs en andere participanten die erg te spreken zijn over de formule.”
Er zijn nog geen concrete toezeggingen voor volgend jaar onder de deelnemende importeurs. Alleen Subaru, de enige importeur die niet aanwezig was, heeft zich al aangemeld bij de hoofdredactie.
Nazomer
Dat de AutoRAI ook in 2015 plaatsvindt (van 17 tot en met 26 april), houdt de organisatie niet tegen. Volgens Van den Ham heeft Autoweek Live ook in een AutoRAI-jaar kans van slagen. “De AutoRAI heeft weliswaar dezelfde doelgroep, maar is een totaal ander event. Het is statisch en draait om het kijken. Ons event is dynamisch en draait om het beleven en zelf rijden.”
De twee events moeten niet te dicht op elkaar volgen, vindt de hoofdredacteur. “We gaan nu evalueren en praten met de importeurs en mikken op de nazomer van 2015. Eind augustus, begin september is mogelijk een goede optie.”