Beslaglegging auto’s en showroom Hessing

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Tom Oosterbaan

    Dat Hessing niet eens in staat is om al een deel in te lossen zegt genoeg over hun financiele draagkracht.

    Dus opletten: geen inruil auto’s al op voorhand achter laten ter verkoop en nog erger reeds verkocht en af te rekenen bij levering Nieuw.

    Alcredis behoort tot het concern van Louwman en die had toch ook beter kunnen weten

    Succes in de afhandeling en project nieuwbouw.

    Het leert weer geen geld uitgeven/ lenen voordat het ook echt verdiend kan worden

  • J. van Meurs

    Heel vervelend. Mooi project, Park Bloeyendael. Verkeerde timing? Economische crisis? Misschien! Maar, dat was het in 2008 ook al. Heel opmerkelijk en risicovol dat Hessing zich via Alcredis heeft laten financieren door de zeer kapitaalkrachtige collega auto-importeur, Evert Louwman. Door het kennelijk niet nakomen van zijn aflossingsverplichting geeft Hessing aan zijn concurrent/collega notabene de kans om niet alleen op de autovoorraden beslag te laten leggen maar, volgens het artikel in het AD, Utrechts Nieuwsblad òòk…. op de showroom pal aan de A2. Een prachtig en uniek pand op de mooiste locatie van Nederland…… Voor de financier, de firma Louwman, een gewilde toplocatie en een koopje bij een eventuele executieveiling! Mochten de feiten kloppen dan is het zeer opmerkelijk dat koopman “pur sang”, Hessing, dit soort risico´s heeft durven lopen en thans uit de bocht dreigt te vliegen! Zou heel jammer zijn voor zo´n prachtig bedrijf. Ook al loopt de zaak met een sisser af, de negatieve berichtgeving op zich is helaas al schadelijk genoeg! Niet alleen voor een succesvolle realisatie van Park Bloeyendael maar ook voor de autobusiness.