Tazzari Zero is het zuinigst

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Godfried Puts

    Helaas is het niet mogelijk om, gebruik makend van de fabrieksopgave van elektrische auto’s, het energieverbruik met enige betrouwbaarheid vast te stellen. Bij reguliere auto’s wordt bij de vaststelling van het verbruik gebruik gemaakt van een zeer onrealistische maar wel standaard driving cycle, de NEDC.
    De Tazzari kan met een top van 90km/u deze cyclus niet eensdoorlopen.
    De Tesla Roadster en de Think City verbruiken ook energie als ze stilstaan. Hoe wordt dit geteld?
    Helaas heeft de uitkomst van dit onderzoek geen andere waarde dan te kunnen vaststellen welk verbruik fabrikanten aan hun voertuig toekennen. Het daadwerkelijk testen van het verbruik van deze voertuigen zou moeilijk en duur zijn, maar wel een exercitie waar veel mensen op zitten te wachten.
    Mvg, Godfried Puts

Tazzari Zero is het zuinigst | Automotive Online

Tazzari Zero is het zuinigst

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Godfried Puts

    Helaas is het niet mogelijk om, gebruik makend van de fabrieksopgave van elektrische auto’s, het energieverbruik met enige betrouwbaarheid vast te stellen. Bij reguliere auto’s wordt bij de vaststelling van het verbruik gebruik gemaakt van een zeer onrealistische maar wel standaard driving cycle, de NEDC.
    De Tazzari kan met een top van 90km/u deze cyclus niet eensdoorlopen.
    De Tesla Roadster en de Think City verbruiken ook energie als ze stilstaan. Hoe wordt dit geteld?
    Helaas heeft de uitkomst van dit onderzoek geen andere waarde dan te kunnen vaststellen welk verbruik fabrikanten aan hun voertuig toekennen. Het daadwerkelijk testen van het verbruik van deze voertuigen zou moeilijk en duur zijn, maar wel een exercitie waar veel mensen op zitten te wachten.
    Mvg, Godfried Puts