Merkonderzoek: Mercedes sterk, Budget zwak
Ook opvallend is de positie van verhuurbedrijf Budget Rent a Car: dat blijkt het zwakste merk van Nederland. Dat Budget onderaan de lijst bungelt, vindt Victoria van Keulen van Brand Asset Consult niet opmerkelijk. “Onderaan staan overwegend dienstverleners, zoals Adecco en de Nederlandse Energie Maatschappij. Dienstverleners zijn in veel gevallen een noodzakelijk kwaad: het gaat niet om de dienst, maar om het product dat er op volgt, bijvoorbeeld het huren van een auto. De service heeft hier weinig waarde.”
De beste verhuurder, Sixt, komt niet verder dan plaats 862 van de 919, gevolgd door Hertz (885) en Avis (898). Ook opvallend: Europcar is niet meegenomen in het onderzoek. Een uitgesproken reden hiervoor heeft het onderzoekbureau niet. Naar verwachting wordt het merk volgend jaar meegenomen in het onderzoek.
Google staat voor het derde jaar op rij eerste op de lijst. “Google vindt zich telkens opnieuw uit”, zegt Van Keulen, “bijvoorbeeld met diensten als Google Chrome en Android.”
Lees hier het onderzoek ‘Sterkste merk van Nederland’
Zie hier de lijst van automerken en verhuurders.
Bericht geüpdate op 6 augustus 8:46.