Louwman hekelt ‘foute berekening’ CO2-uitstoot Prius

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Peter

    Toch jammer dat Toyota / Louwman zo zwaar aanvecht wat Milieu Centraal heeft gesteld. Geeft dan ook zeer sterk te denken over de stevigheid waarmee de Prius dus echt in het zadel zit met zijn “schone” gedrag.!?

  • Theo

    Ik denk dat het probleem misschien nog wel groter is dan dat Toyota ons wil laten geloven. Men spreekt niet eens over de impact op het milieu voor de produktie van een Prius. Als dat meegenomen zou worden dan denk ik dat het resultaat veel negatiever uit zou pakken dan dat men bij Toyota zou willen.

  • Jac

    @theo,
    De kritiek op de impact van de productie op het milieu heeft Toyota in het recente verleden al afdoende weerlegd. Waarom dan nog eens?

  • Kees-kun

    @Theo: het accupakket wordt in Japan gemaakt en niet geimporteerd. Tevens zijn er veel interieurdelen gemaakt van plantaardige stoffen.

  • Theo

    @Jac en Kees: Recentelijk is er nog een onderzoek gepubliceerd in de US over de recyclebaarheid van de accupacks. Daaruit blijkt dan men nog niet in staat is om de accupakketten te recyclen zelfs niet in het lab. Gebruik van zeer milieuvriendelijke materialen is eerder gewoonte dan uitzondering bij vrijwel iedere autofabrikant.

  • Jan

    Wat echt jammer is dat een ieder nooit kijkt naar de human footprint van een auto. Waar komen de onderdelen vandaan?
    Tel dit op en je schrikt dan hoeveel een auto in totaal aan CO2 produceert.
    Productie+verbruik=totaal rendement.

Louwman hekelt ‘foute berekening’ CO2-uitstoot Prius | Automotive Online

Louwman hekelt ‘foute berekening’ CO2-uitstoot Prius

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Peter

    Toch jammer dat Toyota / Louwman zo zwaar aanvecht wat Milieu Centraal heeft gesteld. Geeft dan ook zeer sterk te denken over de stevigheid waarmee de Prius dus echt in het zadel zit met zijn “schone” gedrag.!?

  • Theo

    Ik denk dat het probleem misschien nog wel groter is dan dat Toyota ons wil laten geloven. Men spreekt niet eens over de impact op het milieu voor de produktie van een Prius. Als dat meegenomen zou worden dan denk ik dat het resultaat veel negatiever uit zou pakken dan dat men bij Toyota zou willen.

  • Jac

    @theo,
    De kritiek op de impact van de productie op het milieu heeft Toyota in het recente verleden al afdoende weerlegd. Waarom dan nog eens?

  • Kees-kun

    @Theo: het accupakket wordt in Japan gemaakt en niet geimporteerd. Tevens zijn er veel interieurdelen gemaakt van plantaardige stoffen.

  • Theo

    @Jac en Kees: Recentelijk is er nog een onderzoek gepubliceerd in de US over de recyclebaarheid van de accupacks. Daaruit blijkt dan men nog niet in staat is om de accupakketten te recyclen zelfs niet in het lab. Gebruik van zeer milieuvriendelijke materialen is eerder gewoonte dan uitzondering bij vrijwel iedere autofabrikant.

  • Jan

    Wat echt jammer is dat een ieder nooit kijkt naar de human footprint van een auto. Waar komen de onderdelen vandaan?
    Tel dit op en je schrikt dan hoeveel een auto in totaal aan CO2 produceert.
    Productie+verbruik=totaal rendement.