Eigenaar Erdman zet Gebruikteauto.nl in etalage

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Eigenaar Jean-Luc Erdman moet noodgedwongen minderen met werken. (Foto: Gebruikteauto.nl)

Occasionportal Gebruikteauto.nl is op zoek naar een overnamekandidaat. De online marktplaats met jong gebruikte auto’s is al 13 jaar actief in de autobranche. Het aanbod beslaat zo’n 80 duizend auto’s. Eigenaar Jean-Luc Erdman meldt noodgedwongen te moeten minderen met werken. Daarom zoekt hij een overnamekandidaat die het platform kan laten groeien. 

Erdman is al ruim een jaar op zoek. Sinds juli heeft hij met drie grote spelers om de tafel gezeten, maar die zijn vanwege de prijs (die hij niet nader noemt) afgehaakt. De site maakt gebruik van een eigen softwaremodule om te meten hoeveel leads een autobedrijf in een jaar van het platform krijgt. De site biedt mogelijkheden tot een fotopresentatie van ruim 50 foto’s per voertuig en koppelingen met dataleveranciers zijn allemaal ingeregeld. “Ook worden alle RDW-voertuiggegevens automatisch toegevoegd aan elke advertentie”, aldus Erdman.

Concurrerende tarieven

Het occasionaanbod van Gebruikteauto.nl ligt volgens Erdman rond de 80 duizend auto’s. “Wij zijn een kleine organisatie. We hebben hetzelfde verdienmodel als de grote spelers maar zijn een eenmanszaak zonder grote investeringsgroepen. Wat ons onderscheidt zijn de lage tarieven en de laagdrempeligheid voor adverteerders.”

Bij Gebruikteauto.nl geldt een adverentietarief van 295 euro per jaar, voor een onbeperkt aantal advertenties. Daarmee is het goedkoper dan de grote portalen. Maar die hebben maandelijks ruim een miljoen bezoekers, terwijl Gebruikteauto.nl enkele duizenden unieke bezoekers heeft.

Eigenaar Erdman zet Gebruikteauto.nl in etalage | Automotive Online

Eigenaar Erdman zet Gebruikteauto.nl in etalage

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Eigenaar Jean-Luc Erdman moet noodgedwongen minderen met werken. (Foto: Gebruikteauto.nl)

Occasionportal Gebruikteauto.nl is op zoek naar een overnamekandidaat. De online marktplaats met jong gebruikte auto’s is al 13 jaar actief in de autobranche. Het aanbod beslaat zo’n 80 duizend auto’s. Eigenaar Jean-Luc Erdman meldt noodgedwongen te moeten minderen met werken. Daarom zoekt hij een overnamekandidaat die het platform kan laten groeien. 

Erdman is al ruim een jaar op zoek. Sinds juli heeft hij met drie grote spelers om de tafel gezeten, maar die zijn vanwege de prijs (die hij niet nader noemt) afgehaakt. De site maakt gebruik van een eigen softwaremodule om te meten hoeveel leads een autobedrijf in een jaar van het platform krijgt. De site biedt mogelijkheden tot een fotopresentatie van ruim 50 foto’s per voertuig en koppelingen met dataleveranciers zijn allemaal ingeregeld. “Ook worden alle RDW-voertuiggegevens automatisch toegevoegd aan elke advertentie”, aldus Erdman.

Concurrerende tarieven

Het occasionaanbod van Gebruikteauto.nl ligt volgens Erdman rond de 80 duizend auto’s. “Wij zijn een kleine organisatie. We hebben hetzelfde verdienmodel als de grote spelers maar zijn een eenmanszaak zonder grote investeringsgroepen. Wat ons onderscheidt zijn de lage tarieven en de laagdrempeligheid voor adverteerders.”

Bij Gebruikteauto.nl geldt een adverentietarief van 295 euro per jaar, voor een onbeperkt aantal advertenties. Daarmee is het goedkoper dan de grote portalen. Maar die hebben maandelijks ruim een miljoen bezoekers, terwijl Gebruikteauto.nl enkele duizenden unieke bezoekers heeft.