Autotrack introduceert online kopen-service

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Occasionportal Autotrack lanceert vandaag de service Online Kopen. Bezoekers van de portal kunnen via de service geadverteerde auto’s kopen. Het verkopende bedrijf krijgt de mogelijkheid aanvullende diensten en producten te verkopen. Autotrack zorgt daarbij voor de keuring en aankoop van de auto en de logistieke afhandeling. Dat meldt de portal vandaag. 

Autotrack wil alle autobedrijven de mogelijkheid geven om online auto’s te verkopen, zodat ze kunnen concurreren met online retailers als Auto.nl, Carnext en Autohero. 

De koopservice is onderdeel van het Autotrack Autocoach-pakket, dat drie opties telt. Bezoekers van de site kunnen van Autocoach gebruik maken als hulp bij het kiezen van een auto, ook kan Autocoach een keuring voor de rekening nemen en met de Online Kopen-optie wordt de aankoop van de auto daaraan toegevoegd. Onder de belofte dat het mogelijk is om volledig online auto’s te verkopen, wisten Carnext en Auto1 Group-dochter Autohero vele honderden miljoen euro’s aan groeikapitaal op te halen. Kunnen deze bedrijven hun belofte inlossen?

Grote vraag

Autotrack lanceerde eerder al proefrit aan huis, gevolgd door onafhankelijk online aankoopadvies. “We zien een toenemende vraag naar deze services. Online kopen, maar met een coach, is dus een logische vervolgstap”, zegt marketingdirecteur Ingrid Spierts. “We zien ook een toenemende behoefte om online auto’s te kopen, maar potentiële kopers willen daarbij wel zekerheid willen over de kwaliteit en nazorg bij zo’n grote online aanschaf. Vandaar dat wij de aankoop laten verlopen door een onafhankelijke expert, die de auto technisch keurt, een faire prijs onderhandelt en voor de afhandeling zorgt.”

Annulering

Het autobedrijf dat de auto verkoopt krijgt ook de mogelijkheid om aanvullende diensten aan te bieden aan de koper. Ook een eventuele inruiler wordt eerst aan het verkopende bedrijf aangeboden.

De koper kan de aankoop tot twee weken na aflevering nog annuleren. Als dit gebeurt dan neemt Autotrack de auto terug en zal die via een veiling te koop aanbieden aan op de portal aangesloten autobedrijven. Autotrack brengt eventueel ook de (aanvullende) garantie onder bij een bedrijf in de regio van de koper, mocht de afstand te groot zijn om de garantie te laten uitvoeren door het verkopende bedrijf. 

Autotrack rekent aan autobedrijven geen kosten voor de online verkoop-optie. Consumenten betalen afhankelijk van het gekozen Autocoach-pakket een fee. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Autotrack introduceert online kopen-service | Automotive Online

Autotrack introduceert online kopen-service

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Occasionportal Autotrack lanceert vandaag de service Online Kopen. Bezoekers van de portal kunnen via de service geadverteerde auto’s kopen. Het verkopende bedrijf krijgt de mogelijkheid aanvullende diensten en producten te verkopen. Autotrack zorgt daarbij voor de keuring en aankoop van de auto en de logistieke afhandeling. Dat meldt de portal vandaag. 

Autotrack wil alle autobedrijven de mogelijkheid geven om online auto’s te verkopen, zodat ze kunnen concurreren met online retailers als Auto.nl, Carnext en Autohero. 

De koopservice is onderdeel van het Autotrack Autocoach-pakket, dat drie opties telt. Bezoekers van de site kunnen van Autocoach gebruik maken als hulp bij het kiezen van een auto, ook kan Autocoach een keuring voor de rekening nemen en met de Online Kopen-optie wordt de aankoop van de auto daaraan toegevoegd. Onder de belofte dat het mogelijk is om volledig online auto’s te verkopen, wisten Carnext en Auto1 Group-dochter Autohero vele honderden miljoen euro’s aan groeikapitaal op te halen. Kunnen deze bedrijven hun belofte inlossen?

Grote vraag

Autotrack lanceerde eerder al proefrit aan huis, gevolgd door onafhankelijk online aankoopadvies. “We zien een toenemende vraag naar deze services. Online kopen, maar met een coach, is dus een logische vervolgstap”, zegt marketingdirecteur Ingrid Spierts. “We zien ook een toenemende behoefte om online auto’s te kopen, maar potentiële kopers willen daarbij wel zekerheid willen over de kwaliteit en nazorg bij zo’n grote online aanschaf. Vandaar dat wij de aankoop laten verlopen door een onafhankelijke expert, die de auto technisch keurt, een faire prijs onderhandelt en voor de afhandeling zorgt.”

Annulering

Het autobedrijf dat de auto verkoopt krijgt ook de mogelijkheid om aanvullende diensten aan te bieden aan de koper. Ook een eventuele inruiler wordt eerst aan het verkopende bedrijf aangeboden.

De koper kan de aankoop tot twee weken na aflevering nog annuleren. Als dit gebeurt dan neemt Autotrack de auto terug en zal die via een veiling te koop aanbieden aan op de portal aangesloten autobedrijven. Autotrack brengt eventueel ook de (aanvullende) garantie onder bij een bedrijf in de regio van de koper, mocht de afstand te groot zijn om de garantie te laten uitvoeren door het verkopende bedrijf. 

Autotrack rekent aan autobedrijven geen kosten voor de online verkoop-optie. Consumenten betalen afhankelijk van het gekozen Autocoach-pakket een fee. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.