Autocircuit (NDC) wordt onderdeel van Autotrack
Occasionsite Autocircuit is vanaf 1 juli onderdeel van Automotive Mediaventions (AMV). Autocircuit is van NDC, dat is overgenomen door Het Mediahuis. Deze uitgeverij is weer mede-eigenaar van AMV, waar onder andere Autotrack, Autowereld en Gaspedaal toe behoren. Autocircuit wordt bij AMV onder Autotrack geschoven. Dat melden de bedrijven vandaag.
Regionale karakter
Autotrack heeft een bereik van 1,6 miljoen potentiële autokopers per maand. Over de toename in uniek bereik is, volgens AMV, pas iets te zeggen als de occasionsites zijn samengevoegd. “Naast het grote landelijke bereik dat we met Autotrack hebben, versterkt deze toevoeging het regionale karakter van Autotrack”, zegt Rico van der Vies, commercieel directeur Automotive MediaVentions. Autocircuit is vooral gericht op de provincies Drenthe, Friesland, Groningen, Overijssel en Flevoland. Marc Reineman, salesdirector NDC mediagroep, verwacht dat de toegevoegde waarde van Autocircuit ook zit in het aanbod. “Door deze samenvoeging groeit het aanbod van Autotrack nog verder met veel noordelijke occasions.”