Bynco ziet online verkoop occasions toenemen

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Bynco ziet het aantal bezoekers van de website toenemen met 30 procent. (Foto: Shutterstock)

Occasionwebshop Bynco heeft het aantal verkopen zien groeien in de eerste maanden van dit jaar. In 2019 was de gemiddelde dagelijks orderintake 1,5 auto’s, over de eerste 5 maanden van dit jaar is dat aantal opgelopen naar 5 per dag. “We hebben dit jaar inmiddels al 517 bestellingen verwerkt”, aldus Jeroen Veldman, general manager van de webshop. “Halverwege maart, tot april, consolideerde de verkoop van occasions in onze webshop als gevolg van de coronacrisis. Maar deze maand zagen we het aantal bezoekers van onze website alweer met 30 procent toenemen, mede omdat mensen zich in deze coronacrisis sneller online zullen oriënteren dan via een showroombezoek.”

Rechtstreeks oriënteren

Dat Bynco een groei doormaakt, komt volgens Veldman door een strategiewijziging. “Wij bestaan inmiddels drie jaar, maar hebben er eind 2018 voor gekozen om verder te gaan als platform. Uiteraard vinden klanten ons via bijvoorbeeld Gaspedaal en Marktplaats, maar zie je ook dat in toenemende mate geïnteresseerden zich rechtstreeks op ons platform oriënteren als ze op zoek zijn naar een nieuwe auto.” Eind vorig jaar werd een samenwerking gesloten met diverse autodealers en occasionbedrijf Vaartland voor het aanbieden van hun auto’s op de website.

“Deze bedrijven zien nu hun showroombezoek dalen. Daarom hebben wij een verkoopbutton ontwikkeld, die op de site van de dealer staat, waarmee de auto direct via onze site kan worden verkocht. Daarmee helpen we de dealers maar vergroten we ook het aanbod voor onze klanten”, aldus Veldman.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.

Bynco ziet online verkoop occasions toenemen | Automotive Online

Bynco ziet online verkoop occasions toenemen

Jeroen Vos Jeroen Vos
• Laatste update:
Bynco ziet het aantal bezoekers van de website toenemen met 30 procent. (Foto: Shutterstock)

Occasionwebshop Bynco heeft het aantal verkopen zien groeien in de eerste maanden van dit jaar. In 2019 was de gemiddelde dagelijks orderintake 1,5 auto’s, over de eerste 5 maanden van dit jaar is dat aantal opgelopen naar 5 per dag. “We hebben dit jaar inmiddels al 517 bestellingen verwerkt”, aldus Jeroen Veldman, general manager van de webshop. “Halverwege maart, tot april, consolideerde de verkoop van occasions in onze webshop als gevolg van de coronacrisis. Maar deze maand zagen we het aantal bezoekers van onze website alweer met 30 procent toenemen, mede omdat mensen zich in deze coronacrisis sneller online zullen oriënteren dan via een showroombezoek.”

Rechtstreeks oriënteren

Dat Bynco een groei doormaakt, komt volgens Veldman door een strategiewijziging. “Wij bestaan inmiddels drie jaar, maar hebben er eind 2018 voor gekozen om verder te gaan als platform. Uiteraard vinden klanten ons via bijvoorbeeld Gaspedaal en Marktplaats, maar zie je ook dat in toenemende mate geïnteresseerden zich rechtstreeks op ons platform oriënteren als ze op zoek zijn naar een nieuwe auto.” Eind vorig jaar werd een samenwerking gesloten met diverse autodealers en occasionbedrijf Vaartland voor het aanbieden van hun auto’s op de website.

“Deze bedrijven zien nu hun showroombezoek dalen. Daarom hebben wij een verkoopbutton ontwikkeld, die op de site van de dealer staat, waarmee de auto direct via onze site kan worden verkocht. Daarmee helpen we de dealers maar vergroten we ook het aanbod voor onze klanten”, aldus Veldman.

Geplaatst in rubriek:
Jeroen Vos
Jeroen Vos

Jeroen Vos (’82) is redacteur bij Automotive. In 2006 afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en liefhebber van goed voetbal, films en muziek uit de jaren ’80.