Broekhuis sluit drie dealerholdings aan op remarketingplatform
Dealerholding Broekhuis heeft drie dealerholdings aangesloten op zijn eigen remarketingplatform BAS. Dat meldt het bedrijf aan Automotive. Broekhuis lanceerde het platform vorig jaar. BAS heeft onder meer een taxatie-, waarderings-, veiling- en verkoopmodule. Transacties verlopen volledig via BAS; van taxatie en een eventuele reclamatie tot acceptatie. Sinds de ingebruikname vorig jaar zijn er diverse doorontwikkelingen gedaan. Zo worden voertuigen vandaag de dag automatisch getransporteerd van de verkopende dealer naar de kopende business partner. Binnen BAS hebben gebruikers (andere holdings) de mogelijkheid om hun eigen businesspartners aan te sluiten.
De eerste drie holdings die gebruik maken van het BAS zijn Wassink Autogroep, Riva Holding (Wittebrug en Davo) en Stam Groep. Zij kunnen kosteloos gebruik maken van het platform
Corona
Deze maand is er een volledig nieuwe module toegevoegd aan het platform. Klanten kunnen zelf met een link naar het platform het eigen voertuig taxeren. Na een laatste check door het dealerbedrijf komt het voertuig automatisch op het platform terecht waarna er door business partners geboden kan worden op het betreffende voertuig. Met deze nieuwe module maakt het platform in de huidige tijd met maatregelen rondom het coronavirus het toch mogelijk om auto’s van klanten te taxeren en in te ruilen.
Arjan Heemskerk, die binnen het bedrijf verantwoordelijk is voor BAS, hoopt in de komende maanden meer dealers aan te sluiten. “Door onze samenwerking met Broekhuis sluit het platform naadloos aan op de werkwijze van het dealerbedrijf. Door het aanbod van voertuigen op het platform te vergroten, vergroot de aantrekkelijkheid van het platform voor binnen- en buitenlandse kopers.”
Broekhuis meldde in april de grens van één miljard euro omzet te naderen.