Bynco sluit Van den Udenhout aan op platform

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De occasionvoorraad van Van den Udenhout komt op Bynco te staan. (Foto: Shutterstock)

Dealerholding Van den Udenhout gaat samenwerken met online verkoopplatform Bynco. Dat melden beide bedrijven aan Automotive. Een deel van de occasions van de Brabantse VAG-dealer worden ook aangeboden op Bynco, de start-up van Autobinck die begin vorig jaar live ging en tot dusver uitsluitend eigen auto’s aanbood. Bynco krijgt voor iedere verkochte auto een fee. Bynco-directeur Jeroen Veldman is tevreden over de groei die zijn platform doormaakt, maar stelt simpelweg niet aan voldoende auto’s te kunnen komen. “Er is een enorme schaarste aan goede occasions. Van den Udenhout heeft die occasions wel, waardoor wij ons aanbod en bereik kunnen vergroten.” Bij Van den Udenhout is Jeroen Meijer verantwoordelijk voor de online occasionverkoop. “Voor ons is Bynco een nieuw afzetkanaal. Wij willen met Bynco samen een nog breder publiek bereiken.”

Dialoog

Veldman wil dat op termijn meer dealers hun voorraad gaan aanbieden via Bynco. “Ons streven is om alle merken aan te sluiten, dat geeft de beste voorraadmix. In totaal willen we dan permanent tussen de 15 en 40 duizend auto’s aanbieden.”Bynco en Van den Udenhout willen op deze manier doorstoten naar een toppositie in de occasionverkoop. “Wij denken, gezien onze huidige groeicijfers, maar vooral ook de groei in bekendheid van online auto kopen, dat een afzetvolume van 20 duizend auto’s haalbaar moet zijn.”

Van den Udenhout plaatst de auto’s via occasionmanagementsysteem Wheelerdelta. Toch waren er wel enkele kleine aanpassingen nodig in de werkwijze. “Van den Udenhout zou er in de basis geen omkijken naar moeten hebben. Bij Bynco stellen wij enorm hoge eisen aan de mate van transparantie. Een klant mag op geen enkele manier negatief verrast worden. Wij fotograferen dus alle plekjes en beschadigingen. Het is inmiddels wel onze ervaring dat de mate van detaillering soms juist meer vragen oplevert. Wanneer wij 9 zogenoemde gebruikssporen melden en een klant ziet een klein stukje steenslag extra dan is dat laatste plekje juist iets wat wel eens discussie oplevert met de klant, bewuste detaillering van fotografie is dus key in het online verkoopproces. De afgelopen week hebben we samen een schouwing uitgevoerd op de aanwezige voorraad om zo gezamenlijk vast te kunnen stellen wat bij online verkoop echt gefotografeerd moet worden en wat er logischerwijs op een gebruikte auto mag zitten. Ons doel is online verkoop voor hen zo makkelijk mogelijk maken maar zonder afbreuk te doen aan wat wij inmiddels geleerd hebben over de online auto koper.”

Daarbij geldt ook dat altijd de Bynco-voorwaarden gelden. Bynco gaat over het aanbieden van eventuele andere producten op de site. “Maar in samenspraak met de leverende dealers kijken we wel of we de vaste partners van de dealers kunnen aansluiten voor zaken als verzekering en financiering. Daar moeten we gaandeweg achter komen. Verder nemen wij 7 dagen per week het klantcontact op ons en verzorgen wij onder andere de aflevering bij de consumenten thuis. Zo heeft Van den Udenhout ook op eenvoudige wijze toegang gekregen tot onze e-commerce omgeving en tackelen wij onze uitdagingen op het vlak van aanbod.”

Nieuw platform

Voor Meijer is juist de transparantie van Bynco een pré. “Wij hebben tijdens de oriëntatie met meerdere partijen gesproken en de openheid van Bynco paste ons het beste. Wij voegen nu een e-commerce platform toe aan ons netwerk, een mooie volgende stap voor ons bedrijf.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Bynco sluit Van den Udenhout aan op platform | Automotive Online

Bynco sluit Van den Udenhout aan op platform

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De occasionvoorraad van Van den Udenhout komt op Bynco te staan. (Foto: Shutterstock)

Dealerholding Van den Udenhout gaat samenwerken met online verkoopplatform Bynco. Dat melden beide bedrijven aan Automotive. Een deel van de occasions van de Brabantse VAG-dealer worden ook aangeboden op Bynco, de start-up van Autobinck die begin vorig jaar live ging en tot dusver uitsluitend eigen auto’s aanbood. Bynco krijgt voor iedere verkochte auto een fee. Bynco-directeur Jeroen Veldman is tevreden over de groei die zijn platform doormaakt, maar stelt simpelweg niet aan voldoende auto’s te kunnen komen. “Er is een enorme schaarste aan goede occasions. Van den Udenhout heeft die occasions wel, waardoor wij ons aanbod en bereik kunnen vergroten.” Bij Van den Udenhout is Jeroen Meijer verantwoordelijk voor de online occasionverkoop. “Voor ons is Bynco een nieuw afzetkanaal. Wij willen met Bynco samen een nog breder publiek bereiken.”

Dialoog

Veldman wil dat op termijn meer dealers hun voorraad gaan aanbieden via Bynco. “Ons streven is om alle merken aan te sluiten, dat geeft de beste voorraadmix. In totaal willen we dan permanent tussen de 15 en 40 duizend auto’s aanbieden.”Bynco en Van den Udenhout willen op deze manier doorstoten naar een toppositie in de occasionverkoop. “Wij denken, gezien onze huidige groeicijfers, maar vooral ook de groei in bekendheid van online auto kopen, dat een afzetvolume van 20 duizend auto’s haalbaar moet zijn.”

Van den Udenhout plaatst de auto’s via occasionmanagementsysteem Wheelerdelta. Toch waren er wel enkele kleine aanpassingen nodig in de werkwijze. “Van den Udenhout zou er in de basis geen omkijken naar moeten hebben. Bij Bynco stellen wij enorm hoge eisen aan de mate van transparantie. Een klant mag op geen enkele manier negatief verrast worden. Wij fotograferen dus alle plekjes en beschadigingen. Het is inmiddels wel onze ervaring dat de mate van detaillering soms juist meer vragen oplevert. Wanneer wij 9 zogenoemde gebruikssporen melden en een klant ziet een klein stukje steenslag extra dan is dat laatste plekje juist iets wat wel eens discussie oplevert met de klant, bewuste detaillering van fotografie is dus key in het online verkoopproces. De afgelopen week hebben we samen een schouwing uitgevoerd op de aanwezige voorraad om zo gezamenlijk vast te kunnen stellen wat bij online verkoop echt gefotografeerd moet worden en wat er logischerwijs op een gebruikte auto mag zitten. Ons doel is online verkoop voor hen zo makkelijk mogelijk maken maar zonder afbreuk te doen aan wat wij inmiddels geleerd hebben over de online auto koper.”

Daarbij geldt ook dat altijd de Bynco-voorwaarden gelden. Bynco gaat over het aanbieden van eventuele andere producten op de site. “Maar in samenspraak met de leverende dealers kijken we wel of we de vaste partners van de dealers kunnen aansluiten voor zaken als verzekering en financiering. Daar moeten we gaandeweg achter komen. Verder nemen wij 7 dagen per week het klantcontact op ons en verzorgen wij onder andere de aflevering bij de consumenten thuis. Zo heeft Van den Udenhout ook op eenvoudige wijze toegang gekregen tot onze e-commerce omgeving en tackelen wij onze uitdagingen op het vlak van aanbod.”

Nieuw platform

Voor Meijer is juist de transparantie van Bynco een pré. “Wij hebben tijdens de oriëntatie met meerdere partijen gesproken en de openheid van Bynco paste ons het beste. Wij voegen nu een e-commerce platform toe aan ons netwerk, een mooie volgende stap voor ons bedrijf.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.