Louwman blaast Auto.nl nieuw leven in

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Beeld: Shutterstock

Dat meldt Martijn Bovée, manager Auto.nl, aan Automotive.

Louwman, dat Auto.nl in 2013, kocht, volgt daarmee andere spelers als Bynco (Autobinck) en Qoets.

Sinds het begin van de zomer is de vernieuwde site live en inmiddels zijn de eerste occasions online verkocht. Over aantallen wordt nog niet gesproken. De belangrijkste doelstelling van Bovée is uitzoeken wat het kost en er allemaal voor nodig is om volledig online een occasion auto te verkopen. “Dat betekent dat we gewoon veel moeten proberen. Iedere twee weken draaien we een nieuwe cyclus waarin we dingen proberen. Het is learning by doing. Pas als we dat in kaart hebben kunnen we aan branding gaan werken.” Lees meer over Auto.nl in het artikel over de online occasion­verkoop.

Het zal een tijdje duren voordat de grens van 500 auto’s wordt geslecht, maar dan kan het hard gaan, denkt Bovée. “We willen echt gaan vliegen. Als online ­verkoop doorbreekt kun je wellicht de keten hier en daar verkorten, wat een leercurve betekent voor de hele groep.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Louwman blaast Auto.nl nieuw leven in | Automotive Online

Louwman blaast Auto.nl nieuw leven in

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Beeld: Shutterstock

Dat meldt Martijn Bovée, manager Auto.nl, aan Automotive.

Louwman, dat Auto.nl in 2013, kocht, volgt daarmee andere spelers als Bynco (Autobinck) en Qoets.

Sinds het begin van de zomer is de vernieuwde site live en inmiddels zijn de eerste occasions online verkocht. Over aantallen wordt nog niet gesproken. De belangrijkste doelstelling van Bovée is uitzoeken wat het kost en er allemaal voor nodig is om volledig online een occasion auto te verkopen. “Dat betekent dat we gewoon veel moeten proberen. Iedere twee weken draaien we een nieuwe cyclus waarin we dingen proberen. Het is learning by doing. Pas als we dat in kaart hebben kunnen we aan branding gaan werken.” Lees meer over Auto.nl in het artikel over de online occasion­verkoop.

Het zal een tijdje duren voordat de grens van 500 auto’s wordt geslecht, maar dan kan het hard gaan, denkt Bovée. “We willen echt gaan vliegen. Als online ­verkoop doorbreekt kun je wellicht de keten hier en daar verkorten, wat een leercurve betekent voor de hele groep.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.