Wijkopenauto’s allergrootste adverteerder bij occasionsites

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit het mediabestedingenoverzicht* van Adfact dat exclusief voor Automotive is samengesteld. 

Eigen media
Bij de occasioninkoopsites zijn het Wijkopenauto`s en Ikwilvanmijnautoaf die het meeste geld uitgeven aan adverteren. Webuyanycar, veruit de grootste adverteerder vorig jaar, is uit de lijst verdwenen. Mede hierdoor ligt de totale media-inkoop dit jaar fors lager.

De grote portals hebben vaak als voordeel dat ze over veel mediakracht beschikken. Zo is Autotrack onderdeel van de Persgroep, waardoor zij mediaruimte inkopen tegen aanzienlijk lagere waarde (of tegen nultarief) dan in dit overzicht is vermeld.

Bekijk hieronder een selectie van de mediabestedingen occasionsites (in euro`s):

Bedrijf Q1 2016 Q1 2015 verschil (in %)
Wijkopenautos.nl 866.109 361.302 139,7
Autoscout24.nl 850.765 996.243 -14,6
Autotrack.nl 608.114 1.008.735 -39,7
ikwilvanmijnautoaf.nl 451.960 700.478 -35,5
Gaspedaal.nl 423.315 588.797 -34,7
       
Autotrader.nl 3.612 473.710 -99,7
Webuyanycar.com 0 1.456.187 -100
Totaal 2.939.149 6.097.789 -51,8

*Adfact kijkt naar de bruto mediawaarde, eventuele kortingen die de bedrijven krijgen zijn hierin niet verrekend. Online bestedingen zijn voor Adfact niet goed meetbaar en worden niet meegenomen. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Wijkopenauto’s allergrootste adverteerder bij occasionsites | Automotive Online

Wijkopenauto’s allergrootste adverteerder bij occasionsites

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit het mediabestedingenoverzicht* van Adfact dat exclusief voor Automotive is samengesteld. 

Eigen media
Bij de occasioninkoopsites zijn het Wijkopenauto`s en Ikwilvanmijnautoaf die het meeste geld uitgeven aan adverteren. Webuyanycar, veruit de grootste adverteerder vorig jaar, is uit de lijst verdwenen. Mede hierdoor ligt de totale media-inkoop dit jaar fors lager.

De grote portals hebben vaak als voordeel dat ze over veel mediakracht beschikken. Zo is Autotrack onderdeel van de Persgroep, waardoor zij mediaruimte inkopen tegen aanzienlijk lagere waarde (of tegen nultarief) dan in dit overzicht is vermeld.

Bekijk hieronder een selectie van de mediabestedingen occasionsites (in euro`s):

Bedrijf Q1 2016 Q1 2015 verschil (in %)
Wijkopenautos.nl 866.109 361.302 139,7
Autoscout24.nl 850.765 996.243 -14,6
Autotrack.nl 608.114 1.008.735 -39,7
ikwilvanmijnautoaf.nl 451.960 700.478 -35,5
Gaspedaal.nl 423.315 588.797 -34,7
       
Autotrader.nl 3.612 473.710 -99,7
Webuyanycar.com 0 1.456.187 -100
Totaal 2.939.149 6.097.789 -51,8

*Adfact kijkt naar de bruto mediawaarde, eventuele kortingen die de bedrijven krijgen zijn hierin niet verrekend. Online bestedingen zijn voor Adfact niet goed meetbaar en worden niet meegenomen. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.