Paul de Vries wordt Ligier-dealer

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Paul de Vries (tweede van links) samen met de directie van Ligier. (Foto: Ligier)

Paul de Vries wordt dealer van de Franse 45-kilometermerken Ligier en Microcar. Dat meldt hij aan Automotive. De Vries, eigenaar van #DCDW en woordvoerder van Marktplaats, opent een Ligier Experience Store in Doesburg.

Ligier werd in de 1968 opgericht door Guy Ligier en werd vooral bekend door zijn Formule 1-activiteiten. In de laatste decennia heeft de fabrikant zich toegelegd op de verkoop en productie van 45-kilometerauto’s. In 2008 kocht Ligier  Microcars. In Nederland heeft de fabrikant dertig dealers.

Testen

De Vries richt zich volledig op de (online)verkoop van nieuwe Ligiers, Ligiers Professional en Microcars. Hij krijgt daarbij een rol als pilot-dealer, voornamelijk voor salesgerelateerde acties. “Ik roep al jaren dat ik graag een dealerschap wil hebben. Voor mij is dat de ultieme kans om alle online lessen die we in de afgelopen jaren hebben geleerd, in de praktijk te brengen. En daarbij is het de ideale gelegenheid om onze eigen, nieuwe, producten uit te proberen en te testen in de praktijk (De Vries is ook mede-eigenaar van Carmen Automotive, red).” De showroom is alleen geopend op afspraak. “Wij hebben een online first-aanpak, waarbij de Experience Store ondersteunend is aan online, in plaats van andersom.

Offline partners

De Vries gaat naast zijn fysieke locatie ook bij voorkeur online de voertuigen verkopen. Ook gaat hij in zijn eigen regio samenwerken met dealers, vooral van automerken. Die kunnen onder meer pop-up gallery’s openen. “Deze bedrijven zijn onze offline marketing-partners. Zij profiteren van de producten die wij kunnen aanbieden, en wij van hun netwerk en bereik. Zij krijgen een bonus voor iedere lead die wordt aangedragen. Zo proberen wij het dealer- en agentmodel met elkaar te combineren.”

In de experience store bouwt De Vries ook een studio, voor online streams en demonstraties van de zeven modellen die het in totaal gaat verkopen. “Dat doen we voor onze website, maar ook collega-dealers kunnen daar gebruik van maken.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Reacties

  • Sander van Dijk

    Mooi nieuws Paul! Complementair aan al je andere activiteiten en bovendien groeiende markt en potentie richting jongeren. Heel veel succes!

Paul de Vries wordt Ligier-dealer | Automotive Online

Paul de Vries wordt Ligier-dealer

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Paul de Vries (tweede van links) samen met de directie van Ligier. (Foto: Ligier)

Paul de Vries wordt dealer van de Franse 45-kilometermerken Ligier en Microcar. Dat meldt hij aan Automotive. De Vries, eigenaar van #DCDW en woordvoerder van Marktplaats, opent een Ligier Experience Store in Doesburg.

Ligier werd in de 1968 opgericht door Guy Ligier en werd vooral bekend door zijn Formule 1-activiteiten. In de laatste decennia heeft de fabrikant zich toegelegd op de verkoop en productie van 45-kilometerauto’s. In 2008 kocht Ligier  Microcars. In Nederland heeft de fabrikant dertig dealers.

Testen

De Vries richt zich volledig op de (online)verkoop van nieuwe Ligiers, Ligiers Professional en Microcars. Hij krijgt daarbij een rol als pilot-dealer, voornamelijk voor salesgerelateerde acties. “Ik roep al jaren dat ik graag een dealerschap wil hebben. Voor mij is dat de ultieme kans om alle online lessen die we in de afgelopen jaren hebben geleerd, in de praktijk te brengen. En daarbij is het de ideale gelegenheid om onze eigen, nieuwe, producten uit te proberen en te testen in de praktijk (De Vries is ook mede-eigenaar van Carmen Automotive, red).” De showroom is alleen geopend op afspraak. “Wij hebben een online first-aanpak, waarbij de Experience Store ondersteunend is aan online, in plaats van andersom.

Offline partners

De Vries gaat naast zijn fysieke locatie ook bij voorkeur online de voertuigen verkopen. Ook gaat hij in zijn eigen regio samenwerken met dealers, vooral van automerken. Die kunnen onder meer pop-up gallery’s openen. “Deze bedrijven zijn onze offline marketing-partners. Zij profiteren van de producten die wij kunnen aanbieden, en wij van hun netwerk en bereik. Zij krijgen een bonus voor iedere lead die wordt aangedragen. Zo proberen wij het dealer- en agentmodel met elkaar te combineren.”

In de experience store bouwt De Vries ook een studio, voor online streams en demonstraties van de zeven modellen die het in totaal gaat verkopen. “Dat doen we voor onze website, maar ook collega-dealers kunnen daar gebruik van maken.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Reacties

  • Sander van Dijk

    Mooi nieuws Paul! Complementair aan al je andere activiteiten en bovendien groeiende markt en potentie richting jongeren. Heel veel succes!