Reorganisatie bij Nimag, focus op private lease

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De nieuwe organisatie wordt tussen de 50 en 60 man groot. (Foto: Automotive)

Suzuki-importeur Nimag is bezig met het inrichten van een nieuwe organisatiestructuur. Zo komen er aparte divisies voor de automotive en motor- en marine-activiteiten. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

Ook de invulling van het management wordt aangepast, al blijft de directie ongewijzigd. De nieuwe organisatie wordt tussen de 50 en 60 man groot. Dat betekent dat er zo’n twintig mensen vertrekken bij Nimag. In principe gaat dat zonder gedwongen ontslagen, licht het bedrijf toe. Voor de medewerkers wordt een nieuwe betrekking gezocht binnen moederbedrijf Louwman Groep. “Mocht dit echter niet lukken, dan begeleiden we onze medewerkers naar nieuw werk buiten de Louwman Group”, stelt het bedrijf in een toelichting aan Automotive.

Nimag implementeert de nieuwe organisatie in de loop van dit jaar.

Wendbaar

Geordy Bloem, algemeen directeur en voorzitter van het directieteam, stelt dat de veranderingen noodzakelijk zijn. “Met de nieuwe organisatiestructuur zetten we een grote stap om het bedrijf in te richten voor de volgende jaren. Dat vraagt om een veel wendbaarder bedrijf en een bedrijf met structureel lagere kosten.”

Het bedrijf richt zich in de komende jaren nadrukkelijk op het aanbieden van private lease-opties en mobiliteitsservices. De importeur schrijft zich te willen focussen op “service, online diensten, nieuwe en slimme proposities, professionele datamarketing, private leasing, andere financiële diensten en smart pricing.” 

Marketing-directeur Vincent Jorritsma stelt dat het bedrijf op een andere manier gaan werken. “We bouwen vernieuwende proposities die aansluiten bij de steeds grotere wordende wens naar mobiliteitsdiensten.” Om dat te realiseren zal veel samengewerkt worden met andere bedrijven in de Louwman Groep. Zo lanceerde Suzuki vorig jaar samen met Wego een autodeelproject.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Reorganisatie bij Nimag, focus op private lease | Automotive Online

Reorganisatie bij Nimag, focus op private lease

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
De nieuwe organisatie wordt tussen de 50 en 60 man groot. (Foto: Automotive)

Suzuki-importeur Nimag is bezig met het inrichten van een nieuwe organisatiestructuur. Zo komen er aparte divisies voor de automotive en motor- en marine-activiteiten. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

Ook de invulling van het management wordt aangepast, al blijft de directie ongewijzigd. De nieuwe organisatie wordt tussen de 50 en 60 man groot. Dat betekent dat er zo’n twintig mensen vertrekken bij Nimag. In principe gaat dat zonder gedwongen ontslagen, licht het bedrijf toe. Voor de medewerkers wordt een nieuwe betrekking gezocht binnen moederbedrijf Louwman Groep. “Mocht dit echter niet lukken, dan begeleiden we onze medewerkers naar nieuw werk buiten de Louwman Group”, stelt het bedrijf in een toelichting aan Automotive.

Nimag implementeert de nieuwe organisatie in de loop van dit jaar.

Wendbaar

Geordy Bloem, algemeen directeur en voorzitter van het directieteam, stelt dat de veranderingen noodzakelijk zijn. “Met de nieuwe organisatiestructuur zetten we een grote stap om het bedrijf in te richten voor de volgende jaren. Dat vraagt om een veel wendbaarder bedrijf en een bedrijf met structureel lagere kosten.”

Het bedrijf richt zich in de komende jaren nadrukkelijk op het aanbieden van private lease-opties en mobiliteitsservices. De importeur schrijft zich te willen focussen op “service, online diensten, nieuwe en slimme proposities, professionele datamarketing, private leasing, andere financiële diensten en smart pricing.” 

Marketing-directeur Vincent Jorritsma stelt dat het bedrijf op een andere manier gaan werken. “We bouwen vernieuwende proposities die aansluiten bij de steeds grotere wordende wens naar mobiliteitsdiensten.” Om dat te realiseren zal veel samengewerkt worden met andere bedrijven in de Louwman Groep. Zo lanceerde Suzuki vorig jaar samen met Wego een autodeelproject.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.