Bert de Vidts volgt Geraldine Brouwers op als directeur Mazda Nederland
Bert de Vidts volgt Geraldine Brouwers op als managing director van Mazda Motor Nederland. Dat meldt de importeur vanmiddag.
De Vidts (48) is afkomstig van Mazda Motor Belux, waar hij directeur marketing en communicatie was. Vóór Mazda werkte hij bij Ford- en Toyota-dealers, in diverse salesfuncties. ”Ik verheug me enorm om bij Mazda Motor Nederland te beginnen”, vertelt De Vidts. “We komen stap voor stap uit de crisis van de pandemie, staan sterk met ons merk en beschikken over een line-up van fantastische producten. Ik krijg de verantwoordelijkheid over een innovatieve organisatie en kijk ernaar uit om met een getalenteerde groep medewerkers en een enthousiast dealernetwerk aan de slag te gaan.”
Verdubbeling
Brouwers (46) kwam in 2010 bij Mazda als netwerkconsultant en was sinds 2012 in dienst als directeur Netwerk en Risk voor zowel Mazda Motor Nederland als Mazda Motor Belux. Sinds eind 2013 was ze werkzaam als directeur Sales en Netwerk en op 1 september 2014 werd ze benoemd tot managing director van de importeur. Onder haar leiding verdubbelde de verkoop van Mazda in Nederland, van 5.500 in 2014 naar ruim 11 duizend in 2019. Lees hier een interview met Brouwers uit 2015. `Het wereldje van `ons-kent-ons` mag best vaker doorbroken worden.`
Geraldine Brouwers heeft op eigen initiatief in januari dit jaar besloten om te stoppen bij Mazda en een carrièrestap te maken buiten de autobranche.