Autonieuws | Hoge zakelijke verwachtingen voor vlaggenschip van Volkswagen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Wat spreekt in zijn voordeel? De nieuwe Touareg rijdt voor een grote suv lichtvoetig en heeft een van de modernste interieurs van zijn klasse.
Wat in zijn nadeel? Wie meer dan 80 duizend euro aan een suv uitgeeft, heeft tegenwoordig zoveel keus – wil je dan een auto met het Volkswagen-logo op de neus? Bovendien is het motorenaanbod nogal eenzijdig.
Consumentenpotentieel: Een 5, de nieuwe Touareg lijkt ons alleen voor de zakelijke markt interessant.

Ivo Burger, directeur Wittebrug Lease

Wat spreekt in zijn voordeel? De derde generatie Touareg is met recht het vlaggenschip van Volkswagen. De auto heeft een goede reputatie en derhalve een goede restwaarde. Dankzij stijlelementen die we herkennen van Audi en het volledige digitale instrumentarium staat er echt een premiumauto. In het populaire segment van grotere suv’s is het zeker een goed alternatief voor zijn concurrenten.
Wat in zijn nadeel? De Touareg is natuurlijk geen volumemaker. En als je een aantal leuke opties bestelt, gaat het prijskaartje al snel richting de ton; dan ligt de keuze voor bijvoorbeeld een Audi wellicht toch weer voor de hand. Alle commotie rondom de dieselmotoren helpt ook niet zolang er alleen twee diesel-versies leverbaar zijn.
Leasepotentieel: Een 7,5.

Joost Klaren, restwaardespecialist bij Autotelex

Wat zijn de sterke restwaardekanten? Het merk Volkswagen is nog steeds ijzersterk op het gebied van restwaarden; de voorgaande Touareg heeft het redelijk goed gedaan, al zien we betere resultaten bij de kleinere suv’s van het merk.
En wat de zwakke? Op dit moment alleen nog maar als diesel bestelbaar, weliswaar Euro6d-temp. En de concurrentie is groot, ook in eigen huis met de Audi Q7.
Restwaardepotentieel Een 7. Gemiddeld voor de Nederlandse markt, de belastingdruk voor auto’s uit dit segment met een conventionele brandstofmotor is erg fors en de concurrentie biedt wel al (PH)EV’s aan.

Hans den Hollander, fleetmanager bij Cisco

Wat spreekt in zijn voordeel? De suv is koning, dus het is logisch dat Volkwagen de Touareg als premium vlaggenschip positioneert. Zowel op het gebied van prijs als uitrusting kan hij de strijd met zijn rivalen aan.
Wat in zijn nadeel? Het is niet echt een auto voor het fleetsegment. Vooralsnog is hij alleen met diesel-V6 verkrijgbaar. De plug-inversie laat nog op zich wachten. Hierdoor valt de auto buiten de meeste (meer en meer CO2 gestuurde) autoregelingen. De Touareg moet het hebben van dga’s van kleinere bedrijven die een niet te formele autoregeling hebben.
Fleetpotentieel Een 6,5.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autonieuws | Hoge zakelijke verwachtingen voor vlaggenschip van Volkswagen | Automotive Online

Autonieuws | Hoge zakelijke verwachtingen voor vlaggenschip van Volkswagen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Wat spreekt in zijn voordeel? De nieuwe Touareg rijdt voor een grote suv lichtvoetig en heeft een van de modernste interieurs van zijn klasse.
Wat in zijn nadeel? Wie meer dan 80 duizend euro aan een suv uitgeeft, heeft tegenwoordig zoveel keus – wil je dan een auto met het Volkswagen-logo op de neus? Bovendien is het motorenaanbod nogal eenzijdig.
Consumentenpotentieel: Een 5, de nieuwe Touareg lijkt ons alleen voor de zakelijke markt interessant.

Ivo Burger, directeur Wittebrug Lease

Wat spreekt in zijn voordeel? De derde generatie Touareg is met recht het vlaggenschip van Volkswagen. De auto heeft een goede reputatie en derhalve een goede restwaarde. Dankzij stijlelementen die we herkennen van Audi en het volledige digitale instrumentarium staat er echt een premiumauto. In het populaire segment van grotere suv’s is het zeker een goed alternatief voor zijn concurrenten.
Wat in zijn nadeel? De Touareg is natuurlijk geen volumemaker. En als je een aantal leuke opties bestelt, gaat het prijskaartje al snel richting de ton; dan ligt de keuze voor bijvoorbeeld een Audi wellicht toch weer voor de hand. Alle commotie rondom de dieselmotoren helpt ook niet zolang er alleen twee diesel-versies leverbaar zijn.
Leasepotentieel: Een 7,5.

Joost Klaren, restwaardespecialist bij Autotelex

Wat zijn de sterke restwaardekanten? Het merk Volkswagen is nog steeds ijzersterk op het gebied van restwaarden; de voorgaande Touareg heeft het redelijk goed gedaan, al zien we betere resultaten bij de kleinere suv’s van het merk.
En wat de zwakke? Op dit moment alleen nog maar als diesel bestelbaar, weliswaar Euro6d-temp. En de concurrentie is groot, ook in eigen huis met de Audi Q7.
Restwaardepotentieel Een 7. Gemiddeld voor de Nederlandse markt, de belastingdruk voor auto’s uit dit segment met een conventionele brandstofmotor is erg fors en de concurrentie biedt wel al (PH)EV’s aan.

Hans den Hollander, fleetmanager bij Cisco

Wat spreekt in zijn voordeel? De suv is koning, dus het is logisch dat Volkwagen de Touareg als premium vlaggenschip positioneert. Zowel op het gebied van prijs als uitrusting kan hij de strijd met zijn rivalen aan.
Wat in zijn nadeel? Het is niet echt een auto voor het fleetsegment. Vooralsnog is hij alleen met diesel-V6 verkrijgbaar. De plug-inversie laat nog op zich wachten. Hierdoor valt de auto buiten de meeste (meer en meer CO2 gestuurde) autoregelingen. De Touareg moet het hebben van dga’s van kleinere bedrijven die een niet te formele autoregeling hebben.
Fleetpotentieel Een 6,5.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.