Autonieuws | De winnaars van 2017

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator magazines Autoweek

Wat is jullie auto van het jaar 2017? Als je een multitest wint in een voor Nederland zeer belangrijk segment, dan ben je een winnaar: de Seat Ibiza. En we moeten ook de Opel Insignia noemen, een enorme sprong voorwaarts ten opzichte van zijn voorganger.
Wat maakt de Seat tot de winnaar? Hij voelt aan als een auto uit het C-segment. Hij heeft een fijne ergonomie, goede aandrijflijnen en is ook achterin ruimer dan zijn rivalen.
Welk model mag wat jullie betreft weer snel van de markt? De Ford Ka: die voegt maar bar weinig toe.

Frank van Klink, directeur XLLease

Welke auto is voor jullie de leaseauto van het jaar? Opel scoort met de Karl zeer goed in het private leasesegment. Knap. Maar wij gaan voor de belofte en dat is de E-Golf. De nieuwsgierigheid wordt nu echt omgezet in orders. Zowel zakelijk als privé.
Welke auto bleef het meest achter bij de verwachtingen? Wij hadden meer verwacht van de Opel Ampera-e; de aantallen werden genekt door zorgen omtrent de levertijd en een prijsverhoging van 5.000 euro.
Welke boodschap zou je autofabrikanten mee willen geven voor 2018? Laat je niet rechts inhalen door de Chinese autobouwers. De ontwikkeling in E-automobiliteit gaat daar nu echt heel hard.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Wat is vanuit restwaardeperspectief dé auto van 2017? De Toyota C-HR. Deze extreem ­vormgegeven auto is goed ontvangen in Nederland. De maatvoering is lekker eigenwijs met vooralsnog uitzicht op goede restwaarden.
Welk segment of brandstofsoort ging dit jaar onderuit (en welke auto is daarvan het beste voorbeeld)? Van elektrische voertuigen had Autotelex dit jaar veel meer verwacht, maar de Opel Ampera-e heeft een tegenslag en de nieuwe Nissan Leaf en Tesla Model 3 komen ook pas volgend jaar.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Welk merk/model maakte dit jaar de meeste indruk? De Opel Ampera-e. Maar ja, als je hem niet kan kopen en hij opeens 5 mille duurder is, schiet het niet hard op.
Welk merk is dit jaar van het ‘merkenlijstje’ verdwenen? Mitsubishi; de plug-in hybride-hype is voorlopig wel voorbij in Nederland.
Naar welk nieuw model kijk je uit? De Tesla Model 3. We naderen zo langzamerhand het punt waarop volledig elektrisch rijden – zeker in de zakelijke markt – definitief doorbreekt, zeker als het aanbod van (betaalbare) modellen met een fatsoenlijke actieradius eindelijk goed op gang komt. De Model 3 draagt hier hopelijk aan bij.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Reacties

  • Roel Hindriks

    Toyota C-HR de restwaarde uitblinker? Dat is wel een heel gewaagde en ongefundeerde uitspraak. Natuurlijk heel aparte auto, maar dat betekent ook: geen allemansvriend en zeker voor over een jaar of drie/ vier nog helemaal niks van te zeggen of er wel kopers zijn voor een 2e handse Toyota excoot.

Autonieuws | De winnaars van 2017 | Automotive Online

Autonieuws | De winnaars van 2017

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator magazines Autoweek

Wat is jullie auto van het jaar 2017? Als je een multitest wint in een voor Nederland zeer belangrijk segment, dan ben je een winnaar: de Seat Ibiza. En we moeten ook de Opel Insignia noemen, een enorme sprong voorwaarts ten opzichte van zijn voorganger.
Wat maakt de Seat tot de winnaar? Hij voelt aan als een auto uit het C-segment. Hij heeft een fijne ergonomie, goede aandrijflijnen en is ook achterin ruimer dan zijn rivalen.
Welk model mag wat jullie betreft weer snel van de markt? De Ford Ka: die voegt maar bar weinig toe.

Frank van Klink, directeur XLLease

Welke auto is voor jullie de leaseauto van het jaar? Opel scoort met de Karl zeer goed in het private leasesegment. Knap. Maar wij gaan voor de belofte en dat is de E-Golf. De nieuwsgierigheid wordt nu echt omgezet in orders. Zowel zakelijk als privé.
Welke auto bleef het meest achter bij de verwachtingen? Wij hadden meer verwacht van de Opel Ampera-e; de aantallen werden genekt door zorgen omtrent de levertijd en een prijsverhoging van 5.000 euro.
Welke boodschap zou je autofabrikanten mee willen geven voor 2018? Laat je niet rechts inhalen door de Chinese autobouwers. De ontwikkeling in E-automobiliteit gaat daar nu echt heel hard.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Wat is vanuit restwaardeperspectief dé auto van 2017? De Toyota C-HR. Deze extreem ­vormgegeven auto is goed ontvangen in Nederland. De maatvoering is lekker eigenwijs met vooralsnog uitzicht op goede restwaarden.
Welk segment of brandstofsoort ging dit jaar onderuit (en welke auto is daarvan het beste voorbeeld)? Van elektrische voertuigen had Autotelex dit jaar veel meer verwacht, maar de Opel Ampera-e heeft een tegenslag en de nieuwe Nissan Leaf en Tesla Model 3 komen ook pas volgend jaar.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Welk merk/model maakte dit jaar de meeste indruk? De Opel Ampera-e. Maar ja, als je hem niet kan kopen en hij opeens 5 mille duurder is, schiet het niet hard op.
Welk merk is dit jaar van het ‘merkenlijstje’ verdwenen? Mitsubishi; de plug-in hybride-hype is voorlopig wel voorbij in Nederland.
Naar welk nieuw model kijk je uit? De Tesla Model 3. We naderen zo langzamerhand het punt waarop volledig elektrisch rijden – zeker in de zakelijke markt – definitief doorbreekt, zeker als het aanbod van (betaalbare) modellen met een fatsoenlijke actieradius eindelijk goed op gang komt. De Model 3 draagt hier hopelijk aan bij.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Reacties

  • Roel Hindriks

    Toyota C-HR de restwaarde uitblinker? Dat is wel een heel gewaagde en ongefundeerde uitspraak. Natuurlijk heel aparte auto, maar dat betekent ook: geen allemansvriend en zeker voor over een jaar of drie/ vier nog helemaal niks van te zeggen of er wel kopers zijn voor een 2e handse Toyota excoot.