Auto Kievit introduceert Scénic met pop-up store

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:

De Renault Scénic is deze week geïntroduceerd. Kievit wilde de auto niet op de standaard manier introduceren. “De standaard formule van een introductieavond in de showroom werkt steeds minder goed. De consument heeft de auto vaak allang gezien. Dus wij moeten de klant actief opzoeken en dat kan prima via een pop-up store”, legt Kievit uit. De salesmedewerkers bemannen de winkel gedurende één week.

Online regelen

Kievit denkt dat in de toekomst er veel meer van dit soort tijdelijke initiatieven ontstaan. “Het aantal showroombezoeken daalt en er wordt steeds meer online geregeld. Wil je direct contact houden met de klant, dan moet je op goed bereikbare en drukbezochte locaties te vinden zijn.”

Voor Kievit is de actie geslaagd als hij voldoende leads weet te verzamelen. “Maar we willen ook de auto op een leuke positieve manier in de markt zetten. De reacties bij de opening gisteren waren al erg enthousiast, dus ik heb er veel vertrouwen in dat dat lukt.”

Auto Kievit heeft vier dealervestigingen, waaronder een in Goes, en een occasioncentrum in Rotterdam.