Importeurs geven miljoenen minder uit aan reclame

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Adfact, bewerkt door Automotive. Adfact kijkt naar de bruto mediawaarde, eventuele kortingen die de importeurs krijgen zijn hierin niet verrekend. Adfact concludeerde vorig jaar al dat importeurs een deel van hun mediabudget hebben besteed aan de AutoRAI. Een andere trend is dat er steeds meer geld naar online media gaat (zit niet in de Adfact-cijfers).

Na Renault gaven Peugeot (24 miljoen) en Opel (23 miljoen) het meeste geld uit. 

Aftersales
Importeurs gaven het meeste uit aan reclames voor modellen uit het A-segment (58 miljoen euro). In 2015 werd er minder mediawaarde ingekocht voor aftersalescampagnes. De totale inkoopwaarde lag met 11 miljoen euro 25 procent lager dan in 2014. 
 
Bekijk het overzicht in de rubriek feiten & cijfers. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.