Franse karteldienst kraakt aftersalesmarkt

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • JH te B

    Iets begrijp ik niet in dit bericht: Er is een gebrek aan concurrentie, omdat de prijzen bij de merkdealer 25% hoger zijn dan bij de onafhankelijke bedrijven. Dus met andere woorden de klant kiest uit vrije wil het “duurdere” alternatief.
    Ik was van mening dat de KLANT bepaald wie hij het werk in opdracht geeft, of dat nu in het straatje van de mededingingsautoriteit past, of de onafhankelijke bedrijven of niet.
    Trouwens: 53% marktaandeel tussen twee “partijen” lijkt me behoorlijk evenwichtig.

    Van de 53% marktaandeel heeft de merkdealer dus zo’n 80% bij het jonge wagenpark. Wie heeft er dan 80% bij het oudere wagenpark, daar waar de slijtage en omzet per auto hoger wordt? Juist de onafhankelijke werkplaatsen.

    Ik begrijp de conclusie dan ook niet.
    Bewuste stemmingmakerij of slechte journalistiek?

Franse karteldienst kraakt aftersalesmarkt | Automotive Online

Franse karteldienst kraakt aftersalesmarkt

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • JH te B

    Iets begrijp ik niet in dit bericht: Er is een gebrek aan concurrentie, omdat de prijzen bij de merkdealer 25% hoger zijn dan bij de onafhankelijke bedrijven. Dus met andere woorden de klant kiest uit vrije wil het “duurdere” alternatief.
    Ik was van mening dat de KLANT bepaald wie hij het werk in opdracht geeft, of dat nu in het straatje van de mededingingsautoriteit past, of de onafhankelijke bedrijven of niet.
    Trouwens: 53% marktaandeel tussen twee “partijen” lijkt me behoorlijk evenwichtig.

    Van de 53% marktaandeel heeft de merkdealer dus zo’n 80% bij het jonge wagenpark. Wie heeft er dan 80% bij het oudere wagenpark, daar waar de slijtage en omzet per auto hoger wordt? Juist de onafhankelijke werkplaatsen.

    Ik begrijp de conclusie dan ook niet.
    Bewuste stemmingmakerij of slechte journalistiek?