Daihatsu: minste reclamegeld per verkochte auto

Redactie Redactie
• Laatste update:

Aan elke Infiniti `hangt` ongeveer 8 duizend euro reclamegeld.

Het bestverkopende automerk in Nederland, Volkswagen, spendeerde vorig jaar van alle volumemerken de minste reclame-euro’s per verkochte auto’s: 308 euro, dat is 24% minder (405 euro) dan in 2009.

De grootste adverteerder, Peugeot, gaf per verkochte auto 665 euro uit. Dat blijkt uit cijfers van reclame-analysebureau Adfact.

Reclamekosten per auto per segment

segment      gem per auto (€)    hoogste (€)               laagste (€)
A                        394                  Toyota IQ (1.657)          Opel Agila (106)
B                        738                  Hyundai 1×20 (5.153)     VW Polo (212)
C                        602                  Toyota Auris (1.405)      Toyota Prius (214)
D                        762                  Volvo S60 (3.527)          Audi A4 (379)
E                         459                  Mercedes E-Kl (1.022)    BMW 5-serie (385)
Comp. MPV          617                   Ford S-Max (1.918)        Peugeot 5008 (346)
Comp SUV           710                  Volvo XC60 (327)           Skoda Yeti (1.326)

Klik hier voor de reclamebestedingen per auto van de verkoop top 10.
Klik hier voor de reclamebestedingen top en flop 5.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.