Daihatsu: minste reclamegeld per verkochte auto
Aan elke Infiniti `hangt` ongeveer 8 duizend euro reclamegeld.
Het bestverkopende automerk in Nederland, Volkswagen, spendeerde vorig jaar van alle volumemerken de minste reclame-euro’s per verkochte auto’s: 308 euro, dat is 24% minder (405 euro) dan in 2009.
De grootste adverteerder, Peugeot, gaf per verkochte auto 665 euro uit. Dat blijkt uit cijfers van reclame-analysebureau Adfact.
Reclamekosten per auto per segment
segment gem per auto (€) hoogste (€) laagste (€)
A 394 Toyota IQ (1.657) Opel Agila (106)
B 738 Hyundai 1×20 (5.153) VW Polo (212)
C 602 Toyota Auris (1.405) Toyota Prius (214)
D 762 Volvo S60 (3.527) Audi A4 (379)
E 459 Mercedes E-Kl (1.022) BMW 5-serie (385)
Comp. MPV 617 Ford S-Max (1.918) Peugeot 5008 (346)
Comp SUV 710 Volvo XC60 (327) Skoda Yeti (1.326)
Klik hier voor de reclamebestedingen per auto van de verkoop top 10.
Klik hier voor de reclamebestedingen top en flop 5.