ANWB vraagt leden om garage-oordeel

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens de bond is het permanent beoordelen van autobedrijven een welkome aanvulling op haar mystery-onderzoeken. “Die onderzoeken zijn uiteindelijk toch momentopnamen”, aldus ANWB-woordvoerder Ad Vonk. “Als consumenten frequent beoordelingen plaatsen, kunnen garagebedrijven gelijk zien hoe ze hun service kunnen verbeteren. En of de verbeteringen resultaat hebben. Ze kunnen zien op welke momenten de service beter of slechter was, intern nagaan of er een oorzaak voor aan te wijzen is en snel maatregelen nemen.”

Over het aantal reviews dat de ANWB verwacht, doet Vonk geen uitspraken. “Het gaat erom dat we van zoveel mogelijk bedrijven reviews krijgen. En ze moeten recent zijn, anders hebben bezoekers van de site er niets aan.”

Platformmanager Tim Sieben van Tevreden denkt dat de samenwerking goed is voor de naambekendheid en tot een stijging van het aantal reviews zal leiden. Garages kunnen gratis deelnemen, of een betaald abonnement nemen, vertelt Sieben.”Ïn het eerste geval krijgt het bedrijf een banner op zijn website, waarmee bezoekers worden doorgelinkt naar Autobedrijf.tevreden.nl. Wie betaalt, ontvangt ook conclusies en analyses, die gebruikt kunnen worden als leidraad bij de bedrijfsvoering.”

Garages kunnen niets veranderen aan de input van consumenten. Elke review die door de redactionele screening komt blijft op de site staan, hoe slecht een garage er ook vanaf komt, aldus Sieben.

De website is sinds 2009 in de lucht en werkt sinds die tijd samen met AutoTrack.nl. Er staan meer dan 30 duizend reacties op. Er zijn inmiddels meerdere reviewsites voor de autobranche, zoals Garageselect.nl en reviewmodules op Autoweek.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.