Automotive organiseert nieuw event voor autobranche

Inspiration Day | gedeelde pijn is dubbele inspiratie

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Naast Emondts zijn er nog veel meer sprekers, waaronder: Rogier van Campen (oprichter Leapp, dat refurbished iPhones verkoopt), Thierry Pul (oprichter van Purple Pill, dat content maakt voor Virtual Reality-toepassingen), Robert Eenhoorn (directeur betaald voetbalorganisatie AZ): een kleine greep uit het sprekers­programma van 7 september in B. Amsterdam. Op deze dag worden verrassende businessmodellen uit andere branches, nieuwe technologieën en managementinzichten gedeeld met de autobranche.

Een introductie in omdenken, het leiden van een orkest, het creëren van een militaire toewijding voor het realiseren van een gezamenlijk doel en de lessen die we ­kunnen leren uit de filosofie. In één dag wordt u als autobranchemanager bijgespijkerd en geïnspireerd door diverse sprekers en pitches. En dat onder de bezielende leiding van het duo Frank Evenblij en Eric Dijkstra, bekend van De Jakhalzen (De Wereld Draait Door) en Bureau Sport.Lees ook het artikel: brainstormen is geen feest, het doet eerder pijn

Pitchen

Tijdens Automotive In­spiration Day vindt er ook een aantal pitches plaats van nieuwe, autobranchegerelateerde businessconcepten. Deze worden gepresenteerd aan een jury van des­kundigen, waaronder Adriaan Roggeveen (voormalig ceo van Sator Holding), Steven Kop (Creatieve Koppen) en Jos Nijland (dga NL Car Group). 

Over de schutting kijken

Met dit evenement wil Automotive voldoen aan de vraag vanuit de branche om vaker over de schutting te kijken, om te leren van andere markten en inspirerende mensen. Hieraan kleeft een kleine moeilijkheid: de vertaling naar de autobranche. Die maken we op deze dag gezamenlijk, waarbij Steven Kop, een van de workshoppresentatoren op Automotive-management.nl vast een aantal tips meegeeft. Bijvoorbeeld dat nieuwe ideeën niet direct disruptief voor de hele markt hoeven te zijn om toch voor ­voldoende vernieuwing binnen het eigen bedrijf te zorgen. En dat je minimaal 300 ideeën nodig hebt en een beetje pijn moet kunnen en willen lijden. “Je moet een aantal fases door om van een probleemstelling naar een oplossing, een nieuw concept, te komen. Innoveren doet pijn”, zegt Kop. “De eerste paar ideeën van een brainstorm zijn vaak niet de moeite waard. Omdat je ­buiten platgetreden paden moet denken. Dat kost tijd en oefening en is echt een expertise.”

Voor informatie en om u in te schrijven, ga naar de site van Automotive Inspiration Day.

Sprekers:

Rogier van Camp, Leapp
Thijs Emondts, Uber Nederland
Robert Eenhoorn, AZ
Randall van Poelvoorde, Robotexperts
Thierry Pul, Purple Pill
Dominic Seldis, Koninklijk Concertgebouw orkest
Jeroen Jonckers Roelant, Marktplaats
Steye van Dam, Omdenken.nl
Steven Kop, Creatieve ­Koppen
Lammert Kamphuis, School of Life
Patrick Walthuis, Special ­Operations Group

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Inspiration Day | gedeelde pijn is dubbele inspiratie | Automotive Online
Automotive organiseert nieuw event voor autobranche

Inspiration Day | gedeelde pijn is dubbele inspiratie

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Naast Emondts zijn er nog veel meer sprekers, waaronder: Rogier van Campen (oprichter Leapp, dat refurbished iPhones verkoopt), Thierry Pul (oprichter van Purple Pill, dat content maakt voor Virtual Reality-toepassingen), Robert Eenhoorn (directeur betaald voetbalorganisatie AZ): een kleine greep uit het sprekers­programma van 7 september in B. Amsterdam. Op deze dag worden verrassende businessmodellen uit andere branches, nieuwe technologieën en managementinzichten gedeeld met de autobranche.

Een introductie in omdenken, het leiden van een orkest, het creëren van een militaire toewijding voor het realiseren van een gezamenlijk doel en de lessen die we ­kunnen leren uit de filosofie. In één dag wordt u als autobranchemanager bijgespijkerd en geïnspireerd door diverse sprekers en pitches. En dat onder de bezielende leiding van het duo Frank Evenblij en Eric Dijkstra, bekend van De Jakhalzen (De Wereld Draait Door) en Bureau Sport.Lees ook het artikel: brainstormen is geen feest, het doet eerder pijn

Pitchen

Tijdens Automotive In­spiration Day vindt er ook een aantal pitches plaats van nieuwe, autobranchegerelateerde businessconcepten. Deze worden gepresenteerd aan een jury van des­kundigen, waaronder Adriaan Roggeveen (voormalig ceo van Sator Holding), Steven Kop (Creatieve Koppen) en Jos Nijland (dga NL Car Group). 

Over de schutting kijken

Met dit evenement wil Automotive voldoen aan de vraag vanuit de branche om vaker over de schutting te kijken, om te leren van andere markten en inspirerende mensen. Hieraan kleeft een kleine moeilijkheid: de vertaling naar de autobranche. Die maken we op deze dag gezamenlijk, waarbij Steven Kop, een van de workshoppresentatoren op Automotive-management.nl vast een aantal tips meegeeft. Bijvoorbeeld dat nieuwe ideeën niet direct disruptief voor de hele markt hoeven te zijn om toch voor ­voldoende vernieuwing binnen het eigen bedrijf te zorgen. En dat je minimaal 300 ideeën nodig hebt en een beetje pijn moet kunnen en willen lijden. “Je moet een aantal fases door om van een probleemstelling naar een oplossing, een nieuw concept, te komen. Innoveren doet pijn”, zegt Kop. “De eerste paar ideeën van een brainstorm zijn vaak niet de moeite waard. Omdat je ­buiten platgetreden paden moet denken. Dat kost tijd en oefening en is echt een expertise.”

Voor informatie en om u in te schrijven, ga naar de site van Automotive Inspiration Day.

Sprekers:

Rogier van Camp, Leapp
Thijs Emondts, Uber Nederland
Robert Eenhoorn, AZ
Randall van Poelvoorde, Robotexperts
Thierry Pul, Purple Pill
Dominic Seldis, Koninklijk Concertgebouw orkest
Jeroen Jonckers Roelant, Marktplaats
Steye van Dam, Omdenken.nl
Steven Kop, Creatieve ­Koppen
Lammert Kamphuis, School of Life
Patrick Walthuis, Special ­Operations Group

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.