A2SP start direct marketing joint venture

Redactie Redactie
• Laatste update:

Sinds de nieuwe privacywetgeving van 2007 zijn naw-gegevens die bij een kenteken horen niet meer openbaar. A2SP en BBAT hebben samen een database met naw-gegevens en voertuigdata ontwikkeld die ze binnenkort op de markt brengen.

“Cardatapool onderscheidt zich van de concurrent (op dit moment biedt alleen EDM naw-gegevens aan, red) doordat er meer dan driehonderd kenmerken vanuit diverse databronnen worden gebruikt om prospects in kaart te brengen”, vertelt Maarten Slagtveld, commercieel manager van Cardatapool. “Ook kennen we gradaties toe aan de adressen, dat is van belang voor het doel van een mailing: voor een apk-mailing heb je andere kwaliteit data nodig dan voor brandmarketing. Klanten kunnen zo kiezen uit de gradaties zeer goed, goed, ruim voldoende en voldoende.”

Validatie van adressen
Voor de validatie van de adressen is Cardatapool een samenwerking met datacommunicatiebureau Cendris aangegaan. Cendris zorgt ervoor dat de adressen volledig up to date zijn met een opt-in conform de regelgeving. Cardatapool heeft een aantal pilots gedaan en deze zijn volgens Slagtveld ‘zeer positief’ ontvangen. Hij is commercieel verantwoordelijk en het management bestaat verder uit de directieleden Erik Jacobs en Tim Koopmans. Zij hebben naast hun directeurschap de leiding bij respectievelijk A2SP en BBAT.

In 2011 startte A2SP nog DM Shop voor direct marketing-gegevens. Slagtveld: “De A2SP DM Shop blijft voorlopig nog bestaan, maar we zien de activiteiten teruglopen. Het gaat namelijk alleen om mailingacties met adressen van voor 2007 en deze database loopt langzaam leeg.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

A2SP start direct marketing joint venture | Automotive Online

A2SP start direct marketing joint venture

Redactie Redactie
• Laatste update:

Sinds de nieuwe privacywetgeving van 2007 zijn naw-gegevens die bij een kenteken horen niet meer openbaar. A2SP en BBAT hebben samen een database met naw-gegevens en voertuigdata ontwikkeld die ze binnenkort op de markt brengen.

“Cardatapool onderscheidt zich van de concurrent (op dit moment biedt alleen EDM naw-gegevens aan, red) doordat er meer dan driehonderd kenmerken vanuit diverse databronnen worden gebruikt om prospects in kaart te brengen”, vertelt Maarten Slagtveld, commercieel manager van Cardatapool. “Ook kennen we gradaties toe aan de adressen, dat is van belang voor het doel van een mailing: voor een apk-mailing heb je andere kwaliteit data nodig dan voor brandmarketing. Klanten kunnen zo kiezen uit de gradaties zeer goed, goed, ruim voldoende en voldoende.”

Validatie van adressen
Voor de validatie van de adressen is Cardatapool een samenwerking met datacommunicatiebureau Cendris aangegaan. Cendris zorgt ervoor dat de adressen volledig up to date zijn met een opt-in conform de regelgeving. Cardatapool heeft een aantal pilots gedaan en deze zijn volgens Slagtveld ‘zeer positief’ ontvangen. Hij is commercieel verantwoordelijk en het management bestaat verder uit de directieleden Erik Jacobs en Tim Koopmans. Zij hebben naast hun directeurschap de leiding bij respectievelijk A2SP en BBAT.

In 2011 startte A2SP nog DM Shop voor direct marketing-gegevens. Slagtveld: “De A2SP DM Shop blijft voorlopig nog bestaan, maar we zien de activiteiten teruglopen. Het gaat namelijk alleen om mailingacties met adressen van voor 2007 en deze database loopt langzaam leeg.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.