Studio Automotive met Verstoep (Kia) en Van den Eijnden (vm ceo Alphabet): ALD en Leaseplan samen de ‘pijngrens’ voorbij

Lean Verstoep, directeur van Kia Nederland, legde uit waarom Kia niet koste wat het kost de eerste plek op de verkoopranglijst wilde binnenhalen. “Dat legt ook heel veel druk op je dealernetwerk en kost veel geld.”
Norbert van den Eijnden, voormalig ceo van Alphabet International en zelfstandig adviseur, gaf inzicht in de impact van de overname van Leaseplan door ALD op de leasemarkt. Beide heren gingen ook in op de impact van deze overname op de dealers: “De grootste wordt groter maar dat levert niet per definitie meer inkoopvoordeel op. Op een gegeven moment ben je de pijngrens van je leverancier wel voorbij.” Ook aan tafel zit Automotive-journalist Bart Kuijpers, die de strijd om de eerste plaats in op de nieuwverkoopranglijst van dichtbij volgde.
Studio Automotive wordt gepresenteerd door Luberto van Buiten en is hieronder terug te zien.
Tijdschema:
3:14:……….De overname van Stern door Hedin
6:38:……….Wat gaat de totale nieuwverkoop doen in 2022?
12:00:……..De strijd om de eerste plek tussen Kia en VW
17:30:……..Kia in Nederland sinds 2010
21:00:……..Kia’s verdeling tussen zakelijk en priveverkoop
27:00:……..Restwaarde Elektrische auto’s
35:00:……..Overname Leaseplan door ALD: was de overnamesom te laag?
42:50:……..Wat zijn de volgende stappen in de overname?
47:00:……..De concurrentieanalyse: ‘NewALD’ versus de captives
55:30:……..Wat is de impact van de fusie op de retail?
69:00:……..Wat voegt Leaseplan toe aan ALD?
1:02:00:…..Toekomst van car-as-a-service