Bourguignon opent private lease pop-upstore

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bourguignon voegde vorig jaar de lease- en verhuuractiviteiten samen. Met een pop-up store wil het bedrijf inspelen op de groeiende vraag naar privélease-contracten.

De leasevloot van Bourguignon bestaat uit 1.100 auto’s. De store wordt geopend om klanten meer informatie te geven over privélease. “Tegenwoordig is er veel vraag naar dit concept, maar veel mensen weten niet precies wat het inhoudt”, vertelt Jan Douwe Hendriksma, marketeer bij het bedrijf.

Hendriksma beaamt dat privélease ten koste zou kunnen gaan van de verkoop, “maar dat is de koers die de markt inzet en wij willen daarin meegaan”. Over het aantal te verwachten contracten via de pop-up store worden geen uitspraken gedaan door het autobedrijf.  “We willen vooral naamsbekendheid genereren en een database opbouwen”, zegt Hendriksma. De store is minimaal drie maanden geopend bij De Centrale in Leeuwarden. 

Pop-up stores zijn onder autofabrikanten populair. Hyundai opende er een in september in Amsterdam om de Ioniq te promoten. In augustus opende Porsche een store in het oude V&D-pand in Den Bosch. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Bourguignon opent private lease pop-upstore | Automotive Online

Bourguignon opent private lease pop-upstore

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bourguignon voegde vorig jaar de lease- en verhuuractiviteiten samen. Met een pop-up store wil het bedrijf inspelen op de groeiende vraag naar privélease-contracten.

De leasevloot van Bourguignon bestaat uit 1.100 auto’s. De store wordt geopend om klanten meer informatie te geven over privélease. “Tegenwoordig is er veel vraag naar dit concept, maar veel mensen weten niet precies wat het inhoudt”, vertelt Jan Douwe Hendriksma, marketeer bij het bedrijf.

Hendriksma beaamt dat privélease ten koste zou kunnen gaan van de verkoop, “maar dat is de koers die de markt inzet en wij willen daarin meegaan”. Over het aantal te verwachten contracten via de pop-up store worden geen uitspraken gedaan door het autobedrijf.  “We willen vooral naamsbekendheid genereren en een database opbouwen”, zegt Hendriksma. De store is minimaal drie maanden geopend bij De Centrale in Leeuwarden. 

Pop-up stores zijn onder autofabrikanten populair. Hyundai opende er een in september in Amsterdam om de Ioniq te promoten. In augustus opende Porsche een store in het oude V&D-pand in Den Bosch. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.