‘Nieuwe Marelli zet in op autonome autotechniek’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Marelli heeft al een lange historie (foto: Shutterstock)

Marelli, het bedrijf dat ontstaat uit het Italiaanse Magneti Marelli en het Japanse Calsonic Kansei, wil zich nadrukkelijk richten op de ontwikkeling van nieuwe technologie. Dit meldt Automotive News op basis van een interview met Beda Bolzenius, tot voor kort ceo van Calconic Kansei en nu ceo van het nieuwe Marelli. Beide bedrijven worden op het moment geïntegreerd tot één bedrijf, onder Amerikaanse leiding van KKR, dat al eigenaar was van Calsonic Kansei, maar in mei ook Marelli wist te kopen. Het hoofdkantoor komt in in het Italiaanse Corbetta (nabij Milaan) en de naam van het nieuwe concern wordt Marelli. 

Verschillende culturen

De fusie betreft twee zeer verschillende bedrijven: Calsonic Kansei was verbonden aan Nissan en Magneti Marelli was van Fiat Chrysler Automobiles. Bolzenius ziet daar een uitdaging in, maar meer nog in het ontwikkelen van nieuwe technologie voor elektrische en autonoom rijdende auto’s. De topman wil dat de twee bedrijven, met 170 locaties en 62 duizend werknemers wereldwijd, zich ontwikkelen tot een nieuwe speler die complete voertuigsystemen kan leveren. Het bedrijf zou groot en divers genoeg moeten zijn om het grootste deel van een voertuig te produceren als een autofabrikant daarom vraagt.

Nieuwe technologie

“Er is behoefte aan twee of drie nieuwe technologieën”, aldus Bolzenius. “We dekken de meeste onderdelen van elektrische aandrijflijnen, maar we hebben onze technologische hiaten onderkend en we zijn actief bezig met het screenen van de markt op bepaalde opties en we zijn klaar voor een aantal overnames.” Het plan is om verder te gaan naar autonoom rijden, waarbij het huidige Magneti Marelli via de koplampbusiness moet doorgroeien naar objectdetectie. 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.

‘Nieuwe Marelli zet in op autonome autotechniek’ | Automotive Online

‘Nieuwe Marelli zet in op autonome autotechniek’

Maarten Bokslag Maarten Bokslag
• Laatste update:
Marelli heeft al een lange historie (foto: Shutterstock)

Marelli, het bedrijf dat ontstaat uit het Italiaanse Magneti Marelli en het Japanse Calsonic Kansei, wil zich nadrukkelijk richten op de ontwikkeling van nieuwe technologie. Dit meldt Automotive News op basis van een interview met Beda Bolzenius, tot voor kort ceo van Calconic Kansei en nu ceo van het nieuwe Marelli. Beide bedrijven worden op het moment geïntegreerd tot één bedrijf, onder Amerikaanse leiding van KKR, dat al eigenaar was van Calsonic Kansei, maar in mei ook Marelli wist te kopen. Het hoofdkantoor komt in in het Italiaanse Corbetta (nabij Milaan) en de naam van het nieuwe concern wordt Marelli. 

Verschillende culturen

De fusie betreft twee zeer verschillende bedrijven: Calsonic Kansei was verbonden aan Nissan en Magneti Marelli was van Fiat Chrysler Automobiles. Bolzenius ziet daar een uitdaging in, maar meer nog in het ontwikkelen van nieuwe technologie voor elektrische en autonoom rijdende auto’s. De topman wil dat de twee bedrijven, met 170 locaties en 62 duizend werknemers wereldwijd, zich ontwikkelen tot een nieuwe speler die complete voertuigsystemen kan leveren. Het bedrijf zou groot en divers genoeg moeten zijn om het grootste deel van een voertuig te produceren als een autofabrikant daarom vraagt.

Nieuwe technologie

“Er is behoefte aan twee of drie nieuwe technologieën”, aldus Bolzenius. “We dekken de meeste onderdelen van elektrische aandrijflijnen, maar we hebben onze technologische hiaten onderkend en we zijn actief bezig met het screenen van de markt op bepaalde opties en we zijn klaar voor een aantal overnames.” Het plan is om verder te gaan naar autonoom rijden, waarbij het huidige Magneti Marelli via de koplampbusiness moet doorgroeien naar objectdetectie. 

Geplaatst in rubriek:
Maarten Bokslag
Maarten Bokslag

Maarten is een ervaren freelancer op het gebied van de automotive en mobiliteit. Hij heeft een zwak voor klassieke auto's.