BMW verdubbelt EV-verkopen

Autoverkopen • BMW Group verkocht in 2022 in totaal ruim 2,3 miljoen auto’s, 4,8 procent minder dan in 2021.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
De autofabrikant wist 215.755 elektrische BMW’s en Mini’s te verkopen. (foto: BMW)

BMW Group heeft in 2022 de verkoop van BEV’s verdubbeld ten opzichte van 2021. De autofabrikant wist 215.755 elektrische BMW’s en Mini’s te verkopen. Eind vorig jaar werd de 500 duizendste vol-elektrische auto overhandigd. Dit meldt het bedrijf.

In totaal verkocht de BMW Group in 2022 ruim 2,3 miljoen auto’s, 4,8 procent minder dan in 2021. Volgens het bedrijf komt dit vooral door onderdelentekorten, lockdowns in China en de oorlog in Oekraïne. In Q4 van vorig jaar zag BMW de verkopen met 10,6 procent toenemen naar ruim 651 duizend auto’s.

Opvoeren

In 2023 wil BMW het aandeel elektrisch verder opvoeren. Dit jaar moet 15 procent van alle verkochte BMW’s en Mini’s een vol-elektrisch exemplaar zijn. Eind vorig jaar kondigde BMW aan de productie van elektrische Mini’s te verplaatsen naar China.

In 2024 wil de BMW Group het agentuurmodel invoeren voor Mini, BMW volgt in 2026. Agenten worden hiervoor gecompenseerd bij verlies. Voor de toekomst vertrouwt BMW in 24 Europese landen op directe verkoop, met agenten in de rol van verkoopmedewerker.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

BMW verdubbelt EV-verkopen | Automotive Online

BMW verdubbelt EV-verkopen

Autoverkopen • BMW Group verkocht in 2022 in totaal ruim 2,3 miljoen auto’s, 4,8 procent minder dan in 2021.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
De autofabrikant wist 215.755 elektrische BMW’s en Mini’s te verkopen. (foto: BMW)

BMW Group heeft in 2022 de verkoop van BEV’s verdubbeld ten opzichte van 2021. De autofabrikant wist 215.755 elektrische BMW’s en Mini’s te verkopen. Eind vorig jaar werd de 500 duizendste vol-elektrische auto overhandigd. Dit meldt het bedrijf.

In totaal verkocht de BMW Group in 2022 ruim 2,3 miljoen auto’s, 4,8 procent minder dan in 2021. Volgens het bedrijf komt dit vooral door onderdelentekorten, lockdowns in China en de oorlog in Oekraïne. In Q4 van vorig jaar zag BMW de verkopen met 10,6 procent toenemen naar ruim 651 duizend auto’s.

Opvoeren

In 2023 wil BMW het aandeel elektrisch verder opvoeren. Dit jaar moet 15 procent van alle verkochte BMW’s en Mini’s een vol-elektrisch exemplaar zijn. Eind vorig jaar kondigde BMW aan de productie van elektrische Mini’s te verplaatsen naar China.

In 2024 wil de BMW Group het agentuurmodel invoeren voor Mini, BMW volgt in 2026. Agenten worden hiervoor gecompenseerd bij verlies. Voor de toekomst vertrouwt BMW in 24 Europese landen op directe verkoop, met agenten in de rol van verkoopmedewerker.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.