Alain Visser (Lynk&Co): ’15 procent auto’s wordt gedeeld’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
De ceo van Lynk & Co was te gast in Mobtalk, de podcast van Automotive. (Foto: Lynk & Co)

Van de 12 duizend auto’s van Lynk&Co die op dit moment in Europa rijden, wordt 15 procent gedeeld. Dat vertelde de ceo van de autofabrikant Alain Visser in de eerste editie van de Automotive podcast Mobtalk. De deelbaarheid van de auto is een van de belangrijkste ‘usp’s’ van het merk, dat de auto’s vooral via abonnementen aanbiedt. “De gegevens die we nu hebben – we hebben 4 duizend auto’s op de baan in Nederland, 12 duizend in Europa – is dat vijftien procent van die auto’s wordt gedeeld. Daar moet ik bij aangeven dat in Italië, Spanje en Frankrijk het delen pas volgende maand aangeboden zal worden. Van de auto’s die gedeeld kunnen worden, wordt ongeveer 25 tot 30 procent gedeeld”, zei Visser. Het autodelen is voor de autofabrikant een belangrijk onderdeel in zijn abonneemodel en stelt abonnees in staat om zelf uiteindelijk zelfs gratis te rijden. Beluister hier Mobtalk #1 met Alain Visser

Duurzaamheid

Tijdens het gesprek ging Lynk&Co-ceo Alain Visser ook dieper in op duurzaamheidsmarketing in de auto-industrie. “Het schijnheilige aan de auto-industrie is dat plotseling iedereen zegt duurzaam te zijn. Omdat ze elektrische auto’s hebben. Maar als je businessmodel erin bestaat een product zoveel mogelijk te verkopen dat voor vijf procent van de tijd gebruikt wordt dan kun je jezelf niet duurzaam noemen. Dat is bullshit.”

Verder werden onder andere de hogere verkoopprijzen en de impact daarvan op abonnementstarieven besproken, evenals de invloed van de lange wachttijden op het businessmodel.

 

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.

Alain Visser (Lynk&Co): ’15 procent auto’s wordt gedeeld’ | Automotive Online

Alain Visser (Lynk&Co): ’15 procent auto’s wordt gedeeld’

Gandor Bronkhorst Gandor Bronkhorst
• Laatste update:
De ceo van Lynk & Co was te gast in Mobtalk, de podcast van Automotive. (Foto: Lynk & Co)

Van de 12 duizend auto’s van Lynk&Co die op dit moment in Europa rijden, wordt 15 procent gedeeld. Dat vertelde de ceo van de autofabrikant Alain Visser in de eerste editie van de Automotive podcast Mobtalk. De deelbaarheid van de auto is een van de belangrijkste ‘usp’s’ van het merk, dat de auto’s vooral via abonnementen aanbiedt. “De gegevens die we nu hebben – we hebben 4 duizend auto’s op de baan in Nederland, 12 duizend in Europa – is dat vijftien procent van die auto’s wordt gedeeld. Daar moet ik bij aangeven dat in Italië, Spanje en Frankrijk het delen pas volgende maand aangeboden zal worden. Van de auto’s die gedeeld kunnen worden, wordt ongeveer 25 tot 30 procent gedeeld”, zei Visser. Het autodelen is voor de autofabrikant een belangrijk onderdeel in zijn abonneemodel en stelt abonnees in staat om zelf uiteindelijk zelfs gratis te rijden. Beluister hier Mobtalk #1 met Alain Visser

Duurzaamheid

Tijdens het gesprek ging Lynk&Co-ceo Alain Visser ook dieper in op duurzaamheidsmarketing in de auto-industrie. “Het schijnheilige aan de auto-industrie is dat plotseling iedereen zegt duurzaam te zijn. Omdat ze elektrische auto’s hebben. Maar als je businessmodel erin bestaat een product zoveel mogelijk te verkopen dat voor vijf procent van de tijd gebruikt wordt dan kun je jezelf niet duurzaam noemen. Dat is bullshit.”

Verder werden onder andere de hogere verkoopprijzen en de impact daarvan op abonnementstarieven besproken, evenals de invloed van de lange wachttijden op het businessmodel.

 

Geplaatst in rubriek:
Gandor Bronkhorst
Gandor Bronkhorst

Gandor Bronkhorst is als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de titels in de divisie Mobility & Automotive van Promedia, waaronder Automotive Management en Fleet&Mobility. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met horloges en goed eten.